خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد
کد خبر: ۸۹۱۴۰۶۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایری کشور اظهار داشت: شغل عشایری بسیاری از نیازهای اقتصادی جامعه را برآورده می کند و وقتی سخن از عشایر می شود آنچه تداعی می شود تهیه فرآورده های دامی و صنعت های محلی و نیازهای جامعه است.

 

وی با بیان اینکه عشایر ذخائر فرهنگی کشور ما هستند، گفت: شاید جامعه شهری یک امتیازاتی از نظر علم و صنعت داشته باشد؛ اما عشایر یک ذخائر فرهنگی دارند که بسیار ارزشمند است چراکه آنها تا حد زیادی از تهاجم ها مصونیت داشتند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه عشایر بیش از آنچه که برای ما فراورده های دامی آنها ارزش دارد، ارزش های فرهنگی آنها برای ما مهم است، گفت: ممکن است عشایر از نظر علمی و کلاسیک به شهری ها نرسند، اما از نظر فرهنگی بسیار غنی و جلوتر هستند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه نباید به عشایر تنها به دید مرزبانی و اقتصادی نگاه کرد، ادامه داد: این ذخائر انقلاب در حال حاضر بیشترش در شهرها از بین رفته است.

 

وی با بیان اینکه برخی از عشایر داریم که تحت فشار سیاسی با آنها عمل می شود، گفت: با عشایر که نباید سیاسی عمل کرد، برای اینگونه حرکات باید گریه کرد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید کاری شود که دلال ها سود زحمات عشایر را جمع آوری نکنند، اظهارداشت: باید برای عشایر بازارهایی در نظر گرفته شود که هم محصول با قیمت مناسب به دست مردم برسد و هم اینکه زحمت هنر عشائر را افراد سودجو راحت نخورند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها