اردوهای جهادی مایه خیر و برکت برای مردم هستند/جهادگران بسیجی با الگوگیری از شهید حججی گام بردارند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه اردوهای جهادی در روستاها را مایه خیر و برکت برای مردم دانست.
کد خبر: ۸۹۱۳۹۴۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید شعبانی در مراسم بدرقه جهادگران بسیجی به اردوهای جهادی در مناطق محروم شهرستان قروه که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: اردوهای جهادی لذت خدمت‌رسانی به همنوعان، سبک درست زندگی اسلامی و بستر مناسبی برای خودسازی، کمال‌گرایی و زندگی بر اساس معنویت را فراهم می‌کنند.


وی خودسازی و تهذیب نفس جهادگران را از اهداف مهم اردوهای جهادی دانست و افزود: جوانان با قرارگرفتن در موقعیت‌های سخت زندگی می‌توانند از نزدیک شاهد مشکلات همنوعان خود باشند و آن را از نزدیک لمس کرده و نیز تجارب مفیدی را بدست آورند.


فرمانده سپاه قروه خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی موجب می‌شود دانشجویان در کنار کمک به محرومان در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، مدیریتی و اجتماعی نیز خود را پرورش دهند.


شعبانی ادامه داد: علاوه بر فعالیت های عمرانی که توسط برادران صورت می گیرد ، خواهران نیز در برنامه های فرهنگی فعالیت مستمری خواهند داشت به گونه ای که برگزاری کلاس های قرآنی و آموزش احکام و نیز کلاس های درسی برای دانش آموزان از ان جمله می باشد.


فرمانده سپاه قروه با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تضعیف روحیه جهادی است گفت: دشمنان ما امروز در میدان نبرد نرم وارد شده اند و دوران جنگ سخت به پایان رسیده است و امروز این جوانان هستند که باید به عنوان افسران جنگ نرم در برابر دشمن بایستند.

وی بر لزوم اهتمام مسئولین در اجرای اردوهای جهادی تاکید نمود و افزود: مسئولین باید از این روحیه جهادی جوانان و بسیجیان استقبال کنند و زمینه لازم برای خدمت رسانی به مناطق محروم را فراهم نمایند.


شعبانی تصریح کرد: امروز باید روحیه جهادی را در جامعه بسط و گسترش داد و زمینه فعالیت جهادگران بسیجی را تقویت کرد.

وی با اشاره به شهادت شهید محسن حججی افزود: جهادگران بسیجی باید با الگوگیری از شهید محسن حججی که در راه عمران و آبادانی در اردوهای جهادی به مردم مناطق محروم خدمت می کرد در این راه گام بردارند و به دنبال خدمت صادقانه باشند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمت رسانی سپاه در عرصه قرارگاه پیشرفت و آبادانی اشاره نمود و گفت: شهرستان قروه دارای 8 دهستان می باشد که با توجه به میزان محرومیت در دهستان قصلان این دهستان به عنوان جامعه هدف در قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان قروه قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه 16 روستا در این دهستان در طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی قرار دارند افزود: هسته های جهادی برای کار در حوزه های محرومیت زدایی و مردم یاری در این دهستان شکل گرفته اند.

فرمانده سپاه قروه خاطر نشان کرد: هزار و 493 خانوار در دهستان قصلان سکونت دارند که باید در جهت رفاه بیشتر آنان قدم برداشت.


شعبانی با بیان اینکه از روستاهای دهستان قصلان سرکشی شده است گفت: مردم این روستاها خواهان اجرای طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی هستند و باید بر اساس اولویت ها و نیاز مردم در این عرصه قدم برداشت.

وی با بیان اینکه سپاه یک ضلع از سه ضلع مشارکت در امور سازندگی است افزود: ادارات دولتی و حاکمیتی و همچنین خیرین باید در کنار مردم و سپاه نسبت به اجرای امور سازندگی اقدام کنند.


شعبانی به بیان عرصه های مورد نظر پرداخت و تصریح کرد: احداث و ترمیم سیستم فاضلاب در برخی روستاها،احداث پل، احداث 30 کیلومتر راه روستایی، احداث خانه عالم، احداث غسالخانه و احداث و مرمت خانه های محروم از جمله طرح هایی هستند که در قرارگاه پیشرفت و آبادانی مورد توجه قرار می گیرند.


وی ادامه داد: احداث پارک در روستاها،احداث سایت جمع آوری زباله، احداث و مرمت طرح هادی روستاها،نوسازی مدارس،ساخت و مرمت مدارس و نیز حفر چاه کشاورزی از دیگر اقداماتی است که باید مورد بحث و کارشناسی قرار گیرد.

شعبانی با تاکید بر اهمیت اقتصاد و معیشت خانواده ها افزود: ایجاد اشتغال پایدار با تکیه بر عرصه های اقتصاد مقاومتی از دیگر اقداماتی است که باید در این روستاها مورد توجه جدی قرار بگیرد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار