معاون استاندار:

تاثیرگذاری دفاع مقدس بر فرهنگ و هنر ما تصنعی نیست

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، در ستاد گرامیداشت برنامه ریزی هفته دفاع مقدس استان از اثرگذاری دفاع مقدس در صحنه سیاست به عنوان یک ارزش یاد کرد و گفت: اثبات مطالبه حقوق ملت ایران در صحنه های بین المللی و در پای میز مذاکره متاثر از فرهنگ دفاع مقدس و شهادت است
کد خبر: ۸۹۱۳۸۰۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، علی اصغر جمشیدنژاد بیان کرد: با بزرگداشت مناسبت‌های ارزشی باید هویت سازی و تقویت عرق ملی را در جامعه تقویت نماییم.

معاون استاندار افزود: یک بعد گرامیداشت مناسبت‌ها تقویت اعتقادات، باور‌ها و ارزش‌های کشور است که برگرفته از خون شهداست و بعد دیگر آن جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس اعتقادات دینی شکل گرفته و اسلامیت ماهیت اصلی این نظام می‌باشد.

وی گفت: اگر در جهت تقویت هویت ملی خودمان تلاش نکنیم دچار مشکلات جدی خواهیم شد و انگیزه‌هایی که امروز به آن افتخار می‌کنیم چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

جمشید نژاد یادآور شد: در همه کشور‌ها شهدا و جانبازان جنگ از اهمیت ویزه‌ای برخوردارند، اما در کشور ما دفاع مقدس ابعادی فراتر از میهن پرستی دارد و جهاد جزئی از مبانی اعتقادی و فروع دین و به نوعی تلقی عمل به تکلیف و با اهمیت‌تر است.

وی افزود: دفاع مقدس در کشور ما هم ارزش ملی و معنوی دارد و هم اینکه فراتر از نگاه‌های جناحی بوده و همه سلایق را در بر می‌گیرد.

جمشید نژاد با بیان اینکه تاثیرگذاری دفاع مقدس بر فرهنگ و هنر ما تصنعی نیست اظهار کرد: خون ارزشمند شهدا بر فرهنگ ما تاثیر گذار بوده و باید این فرهنگ را کماکان پر ارزش قلمداد کنیم.

معاون استاندار افزود: خون پاک شهدا نقطه قوتی است در برابر همه قدرت‌هایی که بر اساس یک طرز تفکر بر طبل فزون خواهی و سلطه طلبی می‌کوبند.

جمشید نژاد بر هماهنگی و برنامه ریزی منسجم بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: رژه نیرو‌های مسلح در آغازین روز این هفته که با هدف نمایش قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی، میزان آمادگی رزمی و امکانات و تجهیزات نظامی کشور اجرا می‌شود؛ برای اقشار مردم موجب افتخار است.

وی خواستار بازنگری در جابجایی مکان رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهر زاهدان شد و افزود: برای امکان حضور مردم و نمایش توانمندی و اقتدار نیرو‌های مسلح تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون استاندار تاکید کرد: نمایش اقتدار و توانمندی نیرو‌های مسلح همانند سایر نقاط کشور باید با حضور قابل توجه مردم علاقمند باشد.

جمشیدنژاد پیشنهاد داد: با توجه به اینکه اکنون وظیفه دفاع مقدس بر عهده کسانی است که درمناطق مرزی استان و درنقاط صفر مرز‌ها مستقرند پیشنهاد می‌شود همزمان با این هفته، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در قالب اکیپ‌هایی یک روز را در کنار این نیرو‌ها در مرز سپری کنند.

گفتنی است به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ۴۵ برنامه محوری با ۲۱۰ برنامه و در ۶۰ نقطه جمعیتی شامل شهرستان، مرکز بخش و دهستان از ۳۱ شهریورماه به مدت یک هفته در سطح استان برگزار می‌شود.

شعار محوری این هفته نیز به نام «من انقلابی ام» نامگذاری شده است.
ارسال نظرات