خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه مشترک نماینده مجلس، شورای شهر و شهردار هشترود گفت: برخی ادارات متاسفانه بدهی میلیاردی به شهرداری دارند که از دادن بدهی خود ابا می کنند و انتظار کار و خدمات را دارند.
کد خبر: ۸۹۱۳۷۷۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید حمزه امینی افزود: مصلحت شهر و جمع نباید فدای منافع فردی برخی اشخاص شود مردم به امیدی به شورا و نماینده رای دادند که نباید این امید را به یاس تبدیل کنیم.

وی در ادامه از اجرای فاضلاب مدرن شهری بطول 12 کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال خبر داد و افزود: نبود فاضلاب مدرن موجب شده فاضلاب های شهر به رودخانه شهر چایی که از وسط شهر می گذرد بریزد و این کار موجب بوی بد و متعفن و بروز برخی بیماری ها بشود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی از شهرداری و شورا خواست طرح مسجد جامع _ پارک تفریحی و مسیر گشایی خیابان چایکنار را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر هشترود نیز با بیان اینکه مردم خواهان تغییر هستند و باید به نیازهای مردم پاسخ داد و اهمیت قائل شد افزود: شورای شهر، شهرداری، نماینده و فرماندار باید همه تلاش جهادی برای آبادانی شهر داشته باشند.

محمدرضا شقاقی پور گفت: نبود امکانات تفریحی در هشترود موجب می شود برخی مردم برای تفریح به شهرهای همجوار بروند.

سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر هشترود نیز گفت: کارهای فرهنگی باید در تمام نقاط شهر اجرا شود.

زهرا طاهر موسوی افزود: دغدغه اصلی شورای اسلامی شهر و شهرداری اجرای برنامه های مناسب فرهنگی است که باید برای آن اندیشمندانه و کارشناسی شده برنامه ریزی شود چراکه اگر بدون در نظر گرفتن بسته فرهنگی اجرا شود آسیب جبران ناپذیری به فرهنگ جامعه وارد می شود.

طاهر موسوی تلاش شورای پنجم را بر گسترش فرهنگ شهروندی دانست و اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که برای شورای اسلامی شهر هشترود بسیار مهم است مباحث فرهنگی می‌باشد که در این دوره به صورت جدی به آن ورود پیدا کرده ایم.

وی در ادامه براجرای طرح مسجد جامع و امامزاده سید کمال و سید جمال تاکید کرد و گفت: اجرای این دو طرح فرهنگی در شهر هشترود موجب ایجاد رونق گردشگری خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر هشترود نیز گفت: دبی آب سد سهند 500 لیتر در ثانیه است که 300 لیتر در ثانیه در شهر هشترود اسنفاده می شود و اگر 100 لیتر مازاد آن در اختیار شهرداری قرار گیرد شهرداری می تواند از آن بهره برداری خوبی کند.

یوسف ایلغمی گفت: برای خط کشی خیابان های شهر 250 میلیون ریال نیاز است در صورتی که دستگاه خط کشی 450 میلیون ریال می باشد و باید شهرداری این دستگاه را برای خط کشی دیگر خیابان ها تهیه و خریداری کند.

رییس کمیسیون خدمات شهری نیز شهرداری را بنگاه اقتصادی و فروش خدمات دانست و افزود: متاسفانه عوامل شهرداری مردم را رنجانده اند و باید برای کارکنان کلاس های مشتری مداری و آموزش رفتار با ارباب رجوع گذاشته شود.

محمدرضا قهرمانپور گفت: متاسفانه برای اداره امور شهر حتی در حد کلان افراد فرسوده و خسته را می گمارند که به جزء وبال شهر چیزی نصیب نمیشود.

وی ادامه داد: 20 سال است پروژه فاصلاب شهری کلنگ زنی شده و راکد مانده و اگر به همین کندی پیش رود 20 سال هم طول خواهد کشید.

قهرمانپور گفت: پایاب سد سهند با صرف هزینه های میلیاردی هنوز در زیر خاک دفن شده است و برخی باغات هشترود از بی آبی خشک می شوند .

سرپرست شهرداری هشترود هم از بدهی 40 میلیارد ریالی ادارات به شهرداری خبر داد و گفت: اگر ادارات بدهی های خود را پرداخت کنند شهرداری هم می تواند کارهای عمرانی زیادی انجام دهد.

سلمان محمدی افزود: شهرداری نیز 2 میلیارد و 670 میلیون ریال بدهی دارای سند دارد که این مبلغ پس از ابلاغ صورت وضعیت تا 7 میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی گفت: تاکنون 830 تن آسفالت به ارزش 12 میلیارد ریال خیابانهای سطح شهر هشترود آسفالت ریزی شده است.

محمدی ادامه داد: مبلغ 3 میلیارد ریال با کمک نماینده به شهرداری واریزشده و قول 2 میلیارد و 500 میلیون ریال نیزداده شده است.

وی از اخذ قیر رایگان برای آسفالت ریزی خیابان شهید بهشتی جنوبی خبر داد و گفت: با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد ریال محل دفن زباله نیز ساماندهی خواهد شد.

محمدی افزود: بودجه‌ تصویب شده برای شورای شهر هشترود حدود سه الی چهار میلیارد تومان است که تنها نیمی از آن اختصاص داده می‎شود و بودجه‎ فرهنگی نیز تاکنون پرداخت نشده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها