سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 442 تختی بیمارستانهای استان با بهره برداری از بیمارستان‌های در دست ساخت خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۳۷۰۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با بهره برداری از سه بیمارستان در افزایش تخت‌های بیمارستان‌های استانحال تکمیل ۲۹۰ تختخوابی یاسوج، ۱۰۰ تختخوابی گچساران و بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت شمار تخت‌های بیمارستانی در استان به حدود هزار تخت خواهد رسید.
اورنگ ایلامی از پیشرفت کاری ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی این سه بیمارستان خبر داد و افزود: ۲ بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت و بیمارستان نرگسی گچساران آماده بهره برداری هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: اکنون تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی در استان کمتر از ۵۴۰ تخت است که جوابگوی نیاز بیماران نیست.
ایلامی با بیان اینکه بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ و هدفگذاری دولت دوازدهم تعداد تخت‌های بیمارستان در کشور و در مراکز استان‌ها به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت و در سایر شهرستان‌ها نیز به یک تخت خواهد رسید گفت: البته استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر ۲ و نیم تخت است.
وی همچنین با اشاره به اینکه هم اینک بیش از ۲۸۰ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان با میانگین پیشرفت کاری بین ۲۰ تا ۹۰ درصد در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست اضافه کرد: تعدادی از این طرح‌ها شامل ۱۱ مورد خانه بهداشت، ۲ مرکز جامع سلامت، ۱۰ مرکز جامع سلامت روستایی، چهار مورد خانه پزشک، بهسازی ۲ مرکز ستادی و ۲۳ مورد نیز پایگاه سلامت بهداشتی است.
اورنگ ایلامی با بیان اینکه ۵۵ طرح از این تعداد در قالب طرح تحول سلامت است افزود: میانگین پیشرفت کاری ۴۴ مورد این طرح‌ها بالای ۶۰ درصد است که ۳۵ طرح از این تعداد در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح‌ها افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال است.
وی گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حدود ۷۰ درصد و استانداری و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد تأمین اعتبار این طرح‌ها را بر عهده گرفته اند.
ایلامی بیان کرد: تاکنون بخش عمده‌ای از اعتبارات مربوط به وزارت بهداشت به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال تأمین شده که باید استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به تعهدات خود در این راستا عمل کنند.
وی ابراز داشت: با توجه به مشکل کمبود منابع مالی و با رایزنی‌های انجام شده قرار است ۳۰ درصد اعتبار تعهد استانی از طریق بنیاد برکت تأمین شود.
ارسال نظرات