درصد آسیب رسانی مشاغل کاذب چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ اجتماعی بسیار بالاست و همچنین لمس این موضوع در مسائل اقتصادی بیشتر قابل درک است.
کد خبر: ۸۹۱۳۶۳۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴

حسام الدین حیدری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره علت افزایش مشاغل کاذب در کشور اظهار داشت: وقتی دولت توانایی ندارد شغل ایجاد کند طبیعتا جامعه برای تامین معیشت و رفع بیکاری خود به سمت مشاغل کاذب روی می‌آورد. به دلیل افزایش بیکاری و عدم توانایی دولت در به وجود آوردن اشتغال، مشاغل کاذب در کشور به طور تصاعدی رشد می‌کند. این درحالی است که کشور‌هایی که حتی در آنها لیبرال گرایی مطرح است و اقتصادشان خصوصی به حساب می‌آید، شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زنند که شرکت‌های خصوصی بتوانند بستر را برای اشتغال زایی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه صدمات زیادی از مشاغل کاذب به افراد می‌رسند افزود: اولین صدمه‌ای که می‌زند مربوط به دولت است چراکه این مشاغل مالیات ندارند و دولت نمی‌تواند درآمدی از کنار آن داشته باشد. اگر دولت بتواند شغل واقعی ایجاد کند، همواره با مالیاتی که دریافت می‌کنند باعث گردش مالی در کشور می‌شود. درصد آسیب رسانی مشاغل کاذب چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ اجتماعی بسیار بالاست و همچنین لمس این موضوع در مسائل اقتصادی بیشتر قابل درک است.

این کارشناس خاطر نشان کرد: به عنوان مثال دست فروشانی که در کنار خیابان کالا‌هایی را می‌فروشند و بیشتر پوشاک هستند، از کالا‌های تقلبی و بی کیفیت استفاده می‌کنند که همه مردم تجربه حداقل یک بار ضرر را کرده اند. این صدمات حتی برای کسانی که به سمت مشاغل کاذب رفتند، آن‌ها را تهدید می‌کند چراکه نه بیمه‌ای برای آن‌ها اختصاص داده می‌شود و نه پشتوانه‌ای برای آن‌ها ساخته می‌شود و نه آینده روشنی دارند.
ارسال نظرات