خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) :

عدم اعتماد به دشمن از ارکان اولیه سیاست است

شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم و دومین نشست تخصصی خواهران شاغل سپاه استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۳۶۰۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم و دومین نشست تخصصی خواهران شاغل سپاه استان قزوین که در سالن جلسات شهید حسن پور برگزار شد بیان داشت: قرآن برای هدایت انسان ها به سمت نور، پاکی، آزادگی و استقلال و هدایت انسانها از ذلت دنیایی به عزت و افتخار نازل شده است.
حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه قرآن انسان ها را از رذایل اخلاقی به فضائل اخلاقی هدایت می کند افزود: سیاست در نگاه قرآن این است که تمام شئونات جامعه باید بر اساس دین اداره شوند و گاهی از برخی از مسئولین می شنویم که می گویند ما وظیفه بهشت بردن مردم را نداریم سخن نسنجیده ای است و در واقع فرار از مسئولیت است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: وقتی دین مردم در خطرباشد باید به صورت جدی وارد عمل شد و قوانین و مقررات مشخص شود که یکی از ارکان سیاست قرآن همین رعایت مقررات است.
وی بیان کرد: قرآن سلطه را به شدت نفی می کند و با سلطه مقابله می کند بر اساس نگاه قرآنی نباید سلطه را پذیرفت و نه به دیگران سلطه کرد سیاست باید بر اساس عدم سلطه پذیری و سلطه دیگران اجرا شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: امروزه ما گرفتار برخی از جریانات هستیم که سخن از تحمل جریان مخالف دارند ولی در باطن خواهان چیز دیگری هستند و می خواهند بدون رقیب سیاست های خود را اجرا کنند.
حجت الاسلام معبودی با اشاره به منطق برخی از این جریانات گفت: آیا هرکسی سلیقه این جریانات را قبول کرد آدم خوبی است و اگر قبول نکرد آدم خوبی نیست منطق خوبی نیست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین ابراز کرد: یک سیاست مدار باید باور داشته باشد که دشمن دارد پیامبر گرامی اسلام (صلی الله و علیه و آله و سلم)می فرماید: هر پیامبر، امام و جامعه ای دشمنی دارد.مگر می شود جامعه ای آزاد و مستقل بدون دشمن باشد؟ نظیر کشتار مسلمان های میانمار که دولت کمر به قتل عام آنها بسته است.
وی عنوان کرد: عدم اعتماد به دشمنان یکی از ارکان مهم سیاسیت می باشد که ما نباید به دشمن اعتماد کنیم متاسفانه در بحث برجام ما به دشمن اعتماد کردیم و ضرر آن را هم د جامعه مشاهده می کنیم.
حجت الاسلام معبودی حرکت به سمت پیروزی و پیشرفت را حرکت در مسیر و محور ولایت منصوب از خداوند دانست و بیان داشت: سیاست مداران ما باید در همه ابعاد و زمینه های جامعه چه از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... را تقویت کنیم.
این مقام مسئول افزود: متاسفانه امروز برخی ها می گویند علت عقب ماندگی و پیشرفت کشور این است که ما باید مثل کشور ژاپن نیروی دفاعی خود را کنار بگذاریم با این روش است که می توانیم با دنیا و ابرقدرت ها تعامل سازنده برقرار کنیم و به رشد و پیشرفت برسیم ولی از این غافلند که دشمن اگر متوجه شود ما کمترین ضعفی در نیروی دفاعی کشور پیدا شود یک روزه به ما تهاجم می کند.
حجت الاسلام معبودی در خاتمه مقابله با اشرافیگری و حمایت از مظلومان و محرومان عالم را از دیگر ارکان مهم سیاست از دیگاه قرآنی می باشد که ما باید بر اساس این ارکان سیاست را تبیین نماییم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار