خبرهای داغ:
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان همدان خبر داد

اجرای 42 عنوان برنامه شاخص طی هفته دفاع مقدس در همدان/ ضرورت بازسازی و ترویج گفتمان دهه اول انقلاب

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان همدان از اجرای 42 برنامه شاخص طی هفته دفاع مقدس در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۳۶۰۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

اجرای 42 برنامه شاخص طی هفته دفاع مقدس در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری امروز  در نشست ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس  با گرامیداشت  یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت:  خاصیت دفاع مقدس این است که هر فرد که بیشتر  در دفاع مقدس سرمایه‌گذاری کرده نسبت به آن دغدغه و تعهد بیشتری دارد.

وی افزود: پست‌ها و مقام‌ها در نظام الهی یک مقام الهی است  که علاوه بر امانت الهی و رسالت یک نوع شایستگی نیز  می‌تواند برای افراد  داشته باشد.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان همدان در خصوص تفاوت مدیریت در نظام دینی با نظام قبل از انقلاب اسلامی گفت: در نظام قبل از انقلاب تمامی مسئولیت‌ها در راستای دریافت مادیات بود  اما در نظام کنونی جمهوری اسلامی علاوه بر آن رسالت  بر انجام ماموریت اضافه شده و حوزه وسیعی دارد که هر کس به اندازه‌ای که م‌یتواند باید در دنیای خوبی‌ها و اخلاق ورود پیدا کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در امر «آتش به اختیار»، عنوان کرد: «آتش به اختیار» یعنی  بلند پروازی در همه مواردی که دین، اخلاق و فطرت آدمی تعریف کرده است و این دستور بنابر تفسیر آیات قرآن است که در خوبی‌ها بسیج و همدل  شده و در بدی‌ها نباید با دیگران همنشین شد.

سردار ظفری با  اشاره به اهمیت گفتمان‌سازی در جامعه  تصریح کرد:  پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی همه ما گواهی می‌دهیم  که گفتمان دهه اول با گفتمان  سه دهه بعد از آن کاملا متفاوت است  و علت آن باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

* باید به گفتمان دهه اول انقلاب برگردیم

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ها به سمت  گفتمان‌سازی و جریان‌سازی حرکت کند، افزود: گفتمان سه دهه اخیر در ادامه گفتمان و مسیر  دهه اول انقلاب  است  اما متاسفانه در آن گسل‌ها و چالش‌هایی وجود دارد که لازم است به گفتمان دهه اول برگردد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی استان همدان  با اشاره به نگاه افراد در دوران انقلاب به ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد:  چنانچه یک عالم، مرجع تقلید، استاد دانشگاه، مدیر، معلم و هر فرد دیگری بخواهد در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کرده و این گفتمان را بشناسد باید  به  مستندات باقی مانده از این دوران رجوع کند.

وی به وجود دو نگاه در جامعه نسبت به انقلاب اسلامی در شرایط کنونی اشاره و بیان کرد: در دیدگاه نخست تصور بر این است که  ما تنها یک انقلاب کرده و همان مردم گذشته هستیم.

سردار ظفری ادامه داد: این دیدگاه درباره انقلاب اسلامی اشتباه است و فلسفه انقلاب را زیر سوال می‌برد اما در دیدگاه دوم چنانچه بخواهیم ماهیت انقلاب اسلامی را بشناسیم باید به حرف امام  راحل که فرمودند «انقلاب اسلامی باید  بنیان  و اساس حکومت جهانی باشد»، رجوع کنیم.

وی در تشریح دیدگاه دوم  نسبت به انقلاب در شرایط کنونی با اشاره به فرمایشات امام راحل  که مردم در انقلاب اسلامی موظف به تکلیف هستند و ماموریت و وظیفه دارند، افزود: مردم در این نظام باید  دست همه مردم دنیا را گرفته و به سمت  بهشت بکشانند  که در این صورت باید ابتدا خود را به این حد برسانیم  تا بتوانیم دیگران را همراهی کنیم که  این یک تکلیف، اساس و نگرش عمومی است و در صورتی اتفاق خواهد افتاد که به گفتمان دهه اول انقلاب برگردیم.

* در جریان‌سازی ارزش‌های جامعه  ضعیف عمل کرده‌ایم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی استان همدان  با اشاره به ویژگی‌های حکومت دینی و ولایی بیان کرد: در نظام‌های دینی  اصیل رهبران انقلاب  آنچنان  قدرتی دارند که می‌توانند آرمان‌ها و ارزش‌ها را در سطح جامعه گسترش  دهند و در این صورت  آدم‌های عادی می‌توانند از سطح رهبران خود عبور کنند که  امروز به صراحت در جامعه ما مشاهده می شود و مادر چهار شهید به دلیل نداشتن فرزندی دیگر که تقدیم انقلاب کند حسرت می‌خورد.

وی با تاکید بر بازسازی و ترویج گفتمان دهه اول انقلاب با  عنوان اینکه  بسیاری از ویژگی‌های شهدا را نشناخته‌ایم با اشاره به رشادت ها و شجاعت‌های شهید «همدانی» تصریح کرد:  این شهید والامقام علاوه بر فرماندهی، قدرت  ورود به عرصه‌های اجتماعی  و فرهنگی را داشت و در این عرصه تحمل شنیدن نظر مخالفان را داشت و با هیچ کسی قهر نمی‌کرد.

سردار ظفری افزود: لازم است ما نیز همچون شهید «همدانی» شجاعت ورود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را داشته باشیم و با یکدیگر نه با کینه و دشمنی بلکه با مهر و عطوفت رفتار کنیم چراکه در حکومت اسلامی تمام افراد به یکدیگر سوء ظن نداشته  و عاشق هم هستند.

وی با بیان اینکه در شعارسازی  خیلی کار انجام داده و موفق بودیم،  گفت: در جریان‌سازی ارزش‌های جامعه  یا ضعیف عمل کرده یا اصلا جریان‌سازی نکرده‌ایم چراکه اگر خوب عمل می‌کردیم وضعیت کنونی  جامعه و فرهنگ کشور  این گونه نبود.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امید است بتوانیم به گفتمان دهه اول انقلاب که ثمره آن دفاع مقدس است باز گردیم و دست به جریان‌سازی بزنیم.

وی از اجرای 42 عنوان برنامه شاخص طی هفته دفاع مقدس در استان همدان  خبر داد و بیان داشت: برنامه‌های این هفته با شعار محوری «من انقلابیم» اجرا می‌شود.

* رونمایی از 28  عنوان کتاب دفاع مقدس و تندیس شهید «همدانی» در همدان

سردار ظفری در تشریح برنامه‌های اجرایی این هفته افزود: برگزاری رژه  و نمایش اقتدار  نیروهای مسلح، بازدید رایگان از باغ موزه دفاع مقدس، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح  با نماینده ولی فقیه در استان و... از جمله این برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: برنامه‌های اولین روز هفته دفاع مقدس با عنوان «معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی، سلامت» در روز جمعه 31 شهریور ماه  برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی استان همدان  با بیان اینکه دومین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان «علم و فناوی، جوانان، سربازان» نامگذاری شده است، افزود: مهمترین برنامه‌های اجرایی این روز برگزاری برنامه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح  مستقر در استان است.

وی به نامگذاری سومین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان «ولایت‌مداری، همبستگی ملی، دفاع همه جانبه» اشاره و بیان کرد: طی  هفته دفاع مقدس از 28  عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

سردار ظفری از  نصب موشک‌های برد بلند در هفته دفاع مقدس با همکاری هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و  بیان داشت: این موشک‌های برد بلند که به صورت عمودی در باغ موزه نصب خواهد شد جلوه‌ای خاص به شهر همدان می‌بخشند.

وی همچنین به رونمایی از تندیس  سردار شهید «همدانی» به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت ایشان و هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: این تندیس در باغ موزه استان همدان  نصب خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات