خبرهای داغ:
مراسم رونمایی از کتاب شعر «ناردانه» - عاشقانه شاعران قزوین- که به همت یاسر قنبرلو گردآوری شده برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۳۵۹۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، این برنامه با حضور جمعی از علاقه مندان در این مرکز برگزار شد، علی داوودی(مدیر دفتر شعر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری) گردآوری اشعاری که درونی ترین و دلخواه ترین موضوعات شاعران، از سوی یک شاعر جوان را بسیار ارزشمند و انتخاب های وی از این سروده ها را هوشمندانه برشمرد.
وی با اشاره به ویژگی های مجموعه شعر ناردانه گفت:این کتاب به صورت یکدست درباره عاشقانه های شعرای قزوین است به همین دلیل می توان در فرصت های مناسب بخش هایی از آن را مطالعه کرد.
داوودی گفت:موضوعی که در این کتاب کمتر به آن پرداخته شده، فقدان ارتباط آن با مسایل اجتماعی از جمله دفاع مقدس و... است که می توان جلد دوم را در ارتباط با چنین موضوعاتی گردآوری کرد.
وی افزود:در این کتاب اشعار به لحاظ نزاکت ادبی در جایگاه خوبی قرار داشته، گفتگو و تغزل که باب عمده در شعرهای عاشقانه است به خوبی در آن آشکار است.
داوودی درباره تجلی عشق در زبان و ادبیات یادآور شد: بزرگترین میراثی که از حوزه فرهنگ به شعر تقدیم شده همین عاشقانه ها هستند، رابطه شعر و عشق یک نسبت مستقیم بوده است به گونه ای که هرچه عشق متعالی تر بوده شعر هم به تعالی رسیده است.
یاسر قنبرلو گردآورنده کتاب ناردانه نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت های حوزه هنری قزوین درتهیه این کتاب گفت:ناردانه با وجود تمام کاستی ها و نقص هایی که دارد در معرفی شاعران جوان بسیار موثر است.
وی افزود:این کتاب نمایانگر دغدغه مندی بخشی از شاعران جوان قزوین است و امیدوارم در چاپ های بعدی بتوانم با برطرف کردن نقص هایی چون نگارش مقدمه ای جامع و تبارشناسی از غزل در قزوین به اثرگذاری بیشتری برسیم.
در پایان این مراسم با حضور: علی داوودی، حمید رضا ملازینل(معاون فرهنگی و هنری)، احد چگینی(عضو شورای اسلامی شهر قزوین) و مجید بالدران ضمن رونمایی از مجموعه ناردانه با اهدا لوح از یاسر قنبر لو تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است: این مراسم توسط حوزه هنری قزوین و با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.
مجموعه ناردانه با قطع رقعی، شمارگان 1100 نسخه در 130 صفحه، سال 1396 در واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری قزوین تولید و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها