یک مخترع بسیجی در گفتگو با«بسیج» مطرح کرد
محمودآبادی گفت: ماده ای که اختراع کردیم از خاک است و به خاک هم بر می گردد و هیچ دخالتی در اکوسیستم نمی‎کند. همچنین موجب چسبیدن گرد و خاک و ریزگردها به خاک شده و در عین حال رطوبت خاک را حفظ خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۳۵۲۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

پرویز محمودآبادی مخترع بسیجی و عضو نخبگان سازمان بسیج علمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای کاهش و اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: یکی از اختراعاتی که اخیراً بر روی آن کار کردیم و نتایج خوبی هم گرفتیم اختراع چسب ارگانیک خاک برای مهار ریزگردها است.

محمودآبادی در توضیح این مطلب افزود: ما آزمایشات مختلفی را در سفری که به اهواز داشتیم انجام دادیم و نتایج بسیار خوبی هم گرفتیم.

این مخترع بسیجی ادامه داد: ماده ای که اختراع کردیم از خاک است و به خاک هم بر می گردد و هیچ دخالتی در اکوسیستم نمی کند. همچنین موجب چسبیدن گرد و خاک و ریزگردها به خاک شده و در عین حال رطوبت خاک را حفظ خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اما مالچ نفتی اینگونه نیست. مالچ نفتی پوشش گیاهی و موجودات ذره بینی خاک را از بین می برد و همین سیاه بودن مالچ نفتی باعث از بین رفتن خاک می‎شود.

محمودآبادی در پایان یادآور شد: قرار بر این است که مرکز علمی پژوهشی بسیج از ما حمایت کند تا ما این اختراع را عملا در اهواز اجرا کنیم.

 

ارسال نظرات