استاندار خراسان رضوی:

دانشگاه‌ها با آموزش کارآفرینی ایجاد اشتغال کنند

استاندار خراسان رضوی دانشگاه‌ها باید بتوانند با آموزش کار آفرینی در بین دانشجویان ایجاد اشتغال کنند.
کد خبر: ۸۹۱۳۴۴۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه روسای دانشگاه‌های استان خراسان رضوی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به این نکته که تحول و ارتقای دانشگاه‌ها از نسل اول و دوم به نسل سوم و چهارم با کلام به دست نیامده، گفت: باید اقدامات عملی برای کارآفرینی و اشتغالزایی دانشجویان صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که نظام آموزشی دانشگاه‌ها باید به سمتی برود که مطالبه‌گر شغل به ایجاد کننده شغل مبدل شود، ادامه داد: یکی از راه‌های رفع مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی تغییر نگرش در نظام آموزشی است.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید بتوانند با آموزش کار آفرینی در بین دانشجویان ایجاد اشتغال کنند و دستگاه‌های دولتی مسئول نیز در خصوص ارائه تسهیلات و کمک‌های مربوطه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

رشیدیان در ادامه سخنان خود با تاکید بر این نکته که فارغ التحصیل دانشگاهی باید در بحث اشتغال مشارکت کرده و دانشگاه نیز باید اشکالات آموزشی خود را در این زمینه مرتفع سازد، اضافه کرد: در این صورت است که می‌توانیم اشتغال پایدار را برای جوانان ایجاد کنیم و این اشتغال باید دانش بنیان بوده و بیشتر در حوزه‌های آی. تی. سی و هوشمند کردن تجارت و اقتصاد باشد.

وی کمک به حل بحران آب، مشکلات زیست محیطی، کمک به حل آسیب‌های اجتماعی و اشتغالزایی را از دیگر وظایف دانشگاه‌های برشمرد و تحقق این موارد را جز با همکاری و همیاری دانشگاه‌ها میسر ندانست.

استاندار خراسان رضوی به راه اندازی شبکه روسای دانشگاه‌ها در خراسان رضوی اشاره کرد و استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات اجتماعی و اجرایی در کنار هم افزایی، تعامل و ارتقاء کیفیت رشد علمی دانشگاه‌های استان را از مزایای راه اندازی این شبکه خواند.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح پارلمان زنان در ۱۱ شهرستان استان با حضور معاون رئیس جمهوری اشاره و اظهار کرد: تاسیس پارلمان زنان در مناطق مختلف استان سبب می‌شود از ظرفیت دانایی زنان در شهرستان‌های مختلف برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بهره گیری کنیم.

وی بیان کرد: زنان ایرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خوب درخشیدند و دختران ما اکنون از ظرفیت‌های عملی بالایی برخوردارند، به طوری که ۶۰ درصد کرسی‌های دانشگاهی را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: چنانچه تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت زنان به ویژه در حوزه مدیریت استفاده کنیم باید اشکالات این موضوع بررسی شود، چراکه مصالح کشور شوخی بردار نبوده و نگاه کمیته امدادی و تبلیغاتی به استفاده از توانایی زنان درست نیست، بلکه باید به صورت علمی این موضوع پیش برود یعنی به طور مثال ابتدا یک زن باید معاون فرماندار باشد و بعد فرماندار شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار