شاعران نیشابوری برگزیده جشنواره بین المللی شعر غدیر شدند

«خدابخش صفادل» و «نازنین مریم عمارلو» به عنوان برگزیدگان ششمین جشنواره بین المللی شعر غدیر در سازمان تبلیغات اسلامی تهران معرفی شدند.
کد خبر: ۸۹۱۳۴۰۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: شعر نعمتی است که می‌توان مانند سایر نعمت‌های خداوند از آن در جهت خدمت به انسان‌ها استفاده و با زبان شعر اندیشه‌های علی (ع) را مطرح کرد.

خلیل اله عراقی گفت: حضرت مولی الموحین امام علی (ع) بر حسب تصدیق تاریخ و حدیث و عقل، در ذاتش دلشده خداوند و شخصیت این ابرمرد بزرگ تاریخ فرای زمان، مکان وجغرافیا است وابناء بشر به هدایت گری وی نیازدارند.

وی خاطرنشان کرد: اولین دوره این جشنواره شش سال قبل برگزار شد و در طول این زمان تعداد آثار رسیده به دبیرخانه رشد و محتوای آثار هم کیفیت قابل توجهی داشته است.

عراقی یادآورشد:تعداد ۹۰۰ نفر ازشاعران داخلی وخارجی آثار خویش را به دبیرخانه ششمین جشنواره بین المللی شعر غدیرارسال کردند که در نهایت ۳۶ نفر در بخش‌های داخلی و خارجی انتخاب گردیدند.

وی عنوان کرد:استاد خدابخش صفا دل و نازنین مریم عمارلو شاعران مطرح نیشابوری توانستند بازهم برای نیشابور افتخار آفرینی کنند وجزو برگزیدگان این جشنواره بین المللی شدند.

عراقی تاکیدکرد: در این مراسم شاعران نیشابوری در حضور مسئولان کشوری و لشکری به شعرخوانی پرداختندو جوایز خویش را دریافت کردند و قرار است آثارشان در کتاب شعر غدیر منتشر گردد.

معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: ششمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر با مشارکت بنیاد بین‌المللی غدیر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسه جامعة‌المصطفی برگزار شد.
ارسال نظرات