در ایام نزدیک به اعیاد بازار اسکناس فروش‌ها رنگ و بویی خاص دارد. اسکناس‌های نو میان بسته‌های آکبند به‌وضوح خودنمایی می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۸۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، هرساله نزدیک اعیادی مانند عید نوروز و عید غدیر که می‌شویم، شعب چند بانک منتخب توزیع اسکناس نو را آغاز می‌کنند، اما در سوی دیگر و همزمان با توزیع اسکناس در بانک‌ها بازار نیز  فضایی متفاوت دارد. در ایام نزدیک به عید نوروز و عید غدیر خیابان فردوسی و نزدیک شدن به چهارراه استانبول نشان از افزایش رفت و آمدها برای خرید و فروش اسکناس دارد.

 در این میان اسکناس‌فروش‌ها چمدان‌های خود را با رنگی غالب نسبت به روزهای قبل باز کرده‌ و ویترین خود را با 2000 و 5000 تومانی چیده‌اند، چرا که به‌قول خود اسکناس‌فروش‌ها فروش 2000 و 5000 تومانی در بازار بیشتر شده و پیشنهاد به اسکناس‌فروش‌ها نسبت به روزهای قبل بالاتر است و از سویی دیگر تمایلی برای جاماندن در رقابت با بانک‌ها ندارند.

  این در حالی است که  افرادی که اسکناس‌ها را در بانک‌ها دریافت می‌کنند عمدتاً به بازار آمده و آن را برای فروش ارائه می‌کنند. جالب اینجاست که دسته‌های عمده‌ای از اسکناس‌های 5000 و 2000 تومانی در دست اسکناس‌فروش‌ها دیده می‌شود. فروشندگان درباره محل تأمین این اسکناس‌ها عنوان می‌کنند که اصلاً نیازی نیست که ما بخواهیم برای تأمین این قبیل اسکناس به جایی مراجعه یا رایزنی کنیم، چرا که در حالت عادی و به‌ویژه در روزهای توزیع اسکناس از سوی بانک‌ها افراد عادی دریافت‌کننده از بانک و کنار آنها کسانی که به حجم عمده‌ای از این پول‌ها دسترسی دارند، آن را برای فروش به بازار می‌آورند و از این طریق سود خوبی هم می‌برند.

ارسال نظرات