خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

سکوت در برابر فاجعه میانمار رنج آور است

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: سکوت کشورها و دولت‌های اسلامی و به ویژه سکوت دستگاه دیپلماسی ایران در برابر جنایت‌های واردشده به مردم بی‌گناه میانمار بسیار رنج‌آور است.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۷۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص نسل‌کشی های بزرگ علیه مسلمانان در میانمار اظهار کرد: می‌توان گفت که امروز مردم میانمار در وضعیتی حتی بدتر و فاجعه‌بارتر از مردم یمن در حال زندگی هستند.
وی تصریح کرد: امروز در میانمار تنها به خاطر مهاجر و غیربومی بودن اقدام به نسل‌کشی مسلمانان کرده‌اند و متاسفانه خود دولت میانمار نیز در این اقدامات وحشیانه دارای نقش مستقیم است.
این کارشناس در ادامه تشریح کرد: در کشور میانمار سکوت رسانه‌ای کاملا مشهود است و بسیار جای سوال دارد که چرا کشورهای اسلامی مدعی، سازمان کنفرانس اسلامی، جنبش عدم متعهدها و حتی دستگاه دیپلماسی کشور ما در این قضیه ورود پیدا نمی‌کنند و هیچ میانجی‌گری‌ای وجود ندارد.
قبادی ابراز کرد: مردم مظلوم میانمار چه گناهی را مرتکب شده‌اند که باید بدون محاکمه در هیچ دادگاهی و یا ارتکاب به جرمی و تنها به خاطرت مهاجرتشان در سال‌ها پیش به این کشور، زنده زنده سوزانده شوند!
وی طرد شدن و کشته شدن مردم این کشور را تنها به خاط مهاجربودنشان علامت سوالی بزرگ دانسته و بیان کرد: اگر مهاجر بودن جرم و مجازاتش کشته شدن باشد باید دانست که بیش از 90 درصد مردم ایالت آمریکا را مهاجرانی تشکیل می‌دهند که می‌بایست کشته شوند.
این کارشناس مطرح کرد: سکوت کشورها و دولت‌های اسلامی و به ویژه سکوت دستگاه دیپلماسی ایران در برابر این جنایت‌ها بسیار رنج‌آور است.
قبادی عملکرد دولت ایران را در برابر ظلم‌های وارد شده به یمن، سوریه و میانمار را نامناسب دانست و توضیح داد: متاسفانه دستگاه دیپلماسی ایران تنها به موضوع برجام که نتیجه‌ای را نیز به همراه نخواهد داشت توجه دارند و نسبت به کشورهای مظلوم بسیار ضعیف عمل می‌کند.
وی یادآور شد: رئیس‌جمهور ایران بلافاصله برای 5 الی 15 نفری که در پاریس ترور شدند پیام تسلیت فرستاد ولی در برابر کشتار جمعی هزاران نفر از مردم مظلوم میانمار نه‌تنها پیام تسلیتی فرستاده نشده بلکه هنوز حرفی هم زده نشده است.
این کارشناس در بخش پایانی این گفت و گو خاطرنشان کرد: سکوت دستگاه دیپلماسی ایران و دیگر کشورهای اسلامی در برابر ظلم‌های وارده به مردم بی‌گناه میانمار جای هیچ توجیهی را باقی نگذاشته و ما انتظار داریم که کشورها با واسطه‌گری و میانجی‌گریشان جلوی این ظلم و ستم‌های بی‌دلیل به مردم میانمار را بگیرند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار