مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

کمک به کودکان دارای سوء تغذیه با اجرای طرح همسفره

با اجرای طرح همسفره خیران می توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد در این طرح مشارکت کرده و کمکهای خود را به کودکان دارای سوء تغذیه پرداخت کنند.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۴۸
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان دردیدار با رئیس سازمان نظام پزشکی این استان بابیان اینکه کمیته امداد به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد حمایتی کشور وظیفه رسیدگی به اقشار نیازمند و دهک‌های پایین جامعه را بر عهده دارد، گفت: رسالت کمیته امداد کمک به رفع محرومیت از جامعه و بسترسازی برای توسعه کارهای خیرخواهانه در جامعه است .

هدایت صفری با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف با راهبرد توانمندسازی جامعه هدف و ارتقاء سطح معیشتی خانواده‌های تحت حمایت به آن‌ها ارائه می‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده سالانه ۱۰ درصد از جامعه هدف کمیته امداد با ایجاد اشتغال،مددکاری حرفه‌ای و معاضدت حقوقی توانمند شده و از بدنه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: رویکرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت ایجاد روحیه و فرهنگ کار و تلاش در بین جامعه هدف به‌منظور ایجاد زمینه خوداتکایی و استقلال اقتصادی آن‌ها در بخش‌های مختلف است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: در تلاش هستیم بسته‌های خدمتی کمیته امداد در بخش‌های مختلف با پیوست فرهنگی به‌منظور ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی استعدادهای خانواده‌های تحت حمایت و درنهایت توانمندی آن‌ها طراحی و عرضه شود.

هدایت صفری در ادامه بابیان اینکه ضریب حضور این نهاد در مناطق کم برخوردار ، محروم و روستایی بسیار بالا است، افزود: شیب خدمات کمیته امداد به سمت مناطق محروم و روستایی  باهدف رفع محرومیت از این مناطق و کاهش آثار اجتماعی فقر در مناطق کم برخوردار است.

وی افزود : تلاش می‌کنیم با افزایش خدمات مؤثر و کارآمد به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم و روستایی با محوریت اشتغال‌زایی برای جامعه هدف ساکن مناطق کم برخوردار زمینه پویایی اقتصادی روستاها را فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به‌منظور رفع مشکلات درمانی و کمک به تأمین هزینه‌های ناشی از درمان اشاره کرد و گفت : بیش از هشت هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات بیمه‌ای کمیته امداد در سطح استان زنجان بهره‌مند هستند.

وی بابیان اینکه خدمات درمانی ارائه‌شده به خانواده‌های تحت حمایت مبتنی بر پزشک خانواده انجام می‌شود ، بیان کرد: کمیته امداد در بین  سازمان‌های بیمه‌گر در کشور تنها نهادی است که طرح پزشک خانواده را باهدف کاهش بار مراجعات بیماران و رفع مشکلات درمانی آن‌ها با تحقیقات تطبیقی به صورت موفق طراحی و اجرا می‌کند.

صفری ادامه داد : به‌منظور اجرای مناسب طرح پزشک خانواده و پوشش کامل خدمات درمانی موردنیاز جامعه هدف قرارداد همکاری با ۹۲ مرکز درمانی ، بیمارستان، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه در سطح استان زنجان منعقدشده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از ارائه خدمات بهبود تغذیه به کودکان دارای سوءتغذیه باهدف ارتقاء سطح سلامت این گروه از جامعه هدف  خبر داد و افزود : یکهزار و ۷۰ کودک دارای سوءتغذیه با همکاری علوم پزشکی شناسایی‌شده‌اند که خدمات بهبود تغذیه کودکان مشمول این طرح در قالب تهیه سبد غذایی موردنیاز این کودکان به‌صورت مستمر به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی همچنین ادامه داد : در کنار ارائه خدمات بهبود تغذیه به کودکان زیرشش سال مشمول این طرح سنجش سلامت این کودکان در دوره‌های شش‌ماهه توسط کارشناسان بهداشتی علوم پزشکی استان انجام‌شده و دستور غذایی موردنیاز آن‌ها تهیه و ارائه می‌شود.

صفری افزود: با اجرای طرح همسفره خیران می توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد در این طرح مشارکت کرده و کمکهای خود را به کودکان دارای سوء تغذیه پرداخت کنند. 

صفری با اشاره به اینکه ۱۵۳ بیمار فاقد توان حرکتی و سالمند و ۷۶۸ بیمار خاص و صعب‌العلاج  از خدمات کمیته امداد در حوزه درمان بهره‌مند هستند ، گفت : تلاش می‌کنیم با زمینه‌سازی برای  مشارکت خیران  برای کمک به این گروه از جامعه هدف و هم‌افزایی آن با اعتبارات کمیته امداد نیازهای آن‌ها را در بخش‌های مختلف رفع کنیم.

در این دیدار دکتر حسین بابایی رئیس نظام پزشکی استان زنجان با قدردانی از خدمات کمیته امداد در حوزه درمان خانواده‌های تحت حمایت بر لزوم همکاری و تعامل مؤسسات خیریه فعال در حوزه سلامت در استان با کمیته امداد تأکید کرد و گفت: ارائه خدمات هماهنگ و منسجم به بیماران نیازمند موجب ارائه خدمات زنجیره‌ای و اثربخش به بیماران و پیشگیری از کارهای موازی و جزیره‌ای می‌شود.

  

ارسال نظرات