خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

معلمان، گرانمایه ترین سرمایه های معنوی هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان کشور گفت: معلمان گرانقیمت‌ترین سرمایه‌های معنوی ملت ما هستند.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۲۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور در بخش خواهران که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خوشحال هستیم که استان قزوین میزبان فعالان و معلمان عرصه معنوی، فرهنگی، هنری و اجتماعی شده است و حضور همه مهمانان گرانقدر را خیر مقدم عرض می‌کنیم.
وی در ادامه به چند اصل از هدف آفرینش نظام هستی اشاره و تصریح کرد: خداوند همه عالم هستی را برای انسان خلق کرده و انسان را نیز برای عبادت آفریده است و توجه داشته باشیم که عبادت تنها نماز خواندن نیست.
امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه خداوند اصرار دارد که فقط خدای یگانه را عبادت کنید، خاطرنشان کرد: همه کسانی که در این عالم هستی زندگی می‌کنند مشغول عبادت هستند اما برخی خدای یگانه را عبادت می‌کنند و برخی دیگر شیطان را ولی و سرپرست خود در نظر می‌گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر بشر تلقی‌های اشتباه خود را از عبادت کنار بگذارد و به درک درستی از عبادت و بندگی دست پیدا کند، همه آرزوهای متعالی خود را در آن می‌یابد.
وی رسیدن به تقوا را هدف اصلی عبادت دانست و عنوان کرد: خداوند اصرار دارد که هدف اصلی عبادت، رسیدن انسان به جایگاه عظیم و والای تقوای الهی است و «عقل دانا» و «اراده توانا» ره‌آوردهای تقوا محسوب می‌شوند و همه اهل بشر آرزوی برخورداری از این سرمایه‌های عظیم را دارند.
عابدینی با بیان اینکه برخورداری از تقوا انسان را صاحب قدرتِ تشخیص می‌کند، افزود: این برداشت اشتباه است که از تقوا، تفسیر به ترس می‌شود و به ندرت آیاتی داریم که تقوا با ترجمه ترس جور در می‌آید.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: اهل تقوا صاحب بصیرتی هستند که شیطان قدرت نفوذ در آن‌ها را ندارد و این بخش مربوط به دانایی عقل است.
وی به حدیثی از رسول گرامی اسلام در خصوص «توانایی اراده» اشاره و ادامه داد: پیغمبر (ص) فرمود هر کس اهل تقوا باشد، از اراده قوی برخوردار می‌شود و صاحب تدبیر و درایت می‌گردد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه کرامت را مادر همه فضایل اخلاقی برشمرد و اذعان کرد: کرامت ریشه همه خوبی‌هاست که از تقوا بر می آید.
عابدینی با تأکید بر اینکه معلمان بالاترین و گرانقیمت‌ترین سرمایه‌های معنوی ملت ما هستند، ابراز کرد: خداوند خود را معلم معرفی کرده است و به رسول گرامی اسلام (ص) تأکید می‌کند، به تو چیزهایی آموختم که تو به تنهایی نمی توانستی آن‌ها را فرا بگیری.
وی اظهار کرد: خداوند پیغمبر (ص) را نیز معلم معرفی کرده و تأکید می‌کند، پیغمبر (ص) به شما علومی را آموزش می‌دهد که اگر از ایشان فرا نگیرید، شما آن کسانی نیستید که به آن علوم دست پیدا کنید.
امام جمعه قزوین در پایان رابطه بین دین و خِرَد را اینگونه تعریف کرد که هر کسی از خِرَد بیشتری برخوردار باشد، احساس نیاز بیشتری به دین و آئین ابراهیمی (ص) می‌کند.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم و با حضور آیت الله عابدینی از نفرات برتر این جشنواره تقدیر شد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها