پایان عمر پل نخست رودخانه بشار

عمر مفید پل نخست بشار 40 سال است که هم اکنون 43 سال از بهره برداری این پل می گذرد.
کد خبر: ۸۹۱۳۱۸۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
کناری مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: نشست و شسته شدن پایه‌های گذشت ۳ سال از پایان عمر پل نخست رودخانه بشارپل در طول زمان ضرورت کاهش تردد و مقاوم سازی این پل را دوچندان می‌کند.
سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: این پل تنها راه ارتباطی ورود و خروج شهر یاسوج است که ترافیک سنگین و انتقال بیماران و عبور آمبولانس‌های بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج از این پل، لزوم بهره برداری از پل سوم و چهارم بشار و کاهش بار ترافیکی از دوش پل اول و دوم بشار را ضروری کرده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: به منظور کاهش بار ترافیکی از پل‌های اول و دوم بشار در سال ۱۳۸۳ ساخت پل سوم به طول ۱۳۰ و عرض ۱۱ متر آغاز شد و هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت کاری دارد.
پژمان نیک اقبالی علت به تاخیر افتادن بهره برداری ازاین پل را مشکلات فنی و تغییر طراحی و کمبود اعتبار بیان کرد و افزود: برای دسترسی آسان دانشجویان به مراکز دانشگاهی و انتقال سریع بیماران به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج، ساخت پل چهارم بشار به طول ۱۵۰ متر هم از اردیبهشت سال ۱۳۹۴ با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال آغاز شده است.
وی گفت:با توجه به اینکه عمر مفید هر پل به طور میانگین حدود ۴۰ سال است و هم اکنون پل سوم بشار یک سوم از عمر مفیدش را پشت سر گذاشته است و آثار فرسودگی در پایه‌های پل به چشم می‌خورد لزوم بهره برداری از آن دو چندان شده است.
ارسال نظرات