خبرهای داغ:
در یک هفته پس از وقوع زلزله روستای ایوق صورت گرفت؛
بخشدار مهربان گفت: در یک هفته پس از وقوع زلزله در روستای ایوق از توابع بخش مهربان، در مجموع 60 هزار مترمکعب آوار برداری از 150 واحد مسکونی و 600 واحد انبار و طویله صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۱۳۱۷۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد آذرهوا بخشدار و رئیس ستاد مدیریت بحران بخش مهربان در مصاحبه ای اقدامات صورت گرفته توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان سراب و بخش مهربان در مدت یک هفته پس از وقوع زمین لرزه 4/9 ریشتری در روستای ایوق از توابع بخش مهربان، شهرستان سراب را تشریح کرد .

محمد آذر هوا از تشکیل 120 پرونده با طی شدن مراحل تهیه نقشه و بررسی کارشناسی خبر داد و افزود : برای شروع احداث فونداسیون 10 واحد مسکونی ، پی کنی صورت گرفته و تحویل مصالح توسط بنیاد مسکن آغاز شده است.

رئیس ستاد مدیریت بخش مهربان ، با اشاره به شروع صدور پروانه ساختمانی رایگان در روستای زلزله زده ایوق ، اظهار داشت :  جهادکشاورزی شهرستان سراب برای نگهداری احشام ،  اقدام به انتقال فنس نموده است .

بخشدار مهربان به انتقال 4 واحد سرویس بهداشتی سیار  و 4 واحد سرویس  حمام سیار به این روستا اشاره نموده و تاکید کرد : خدمات امدادی توسط جمعیت هلال احمر،  اورژانس،  بهزیستی،  کمیته امداد امام خمینی ( ره ) همچنان تداوم و استمرار دارد .

آذرهوا،  خدمات قطع جریان برق ، گاز و آب و برقراری مجدد پس از اتمام آوار برداری را از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران مستقر در روستای زلزله زده ایوق عنوان کرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران بخش مهربان از تشکیل 5 جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور مدیران کشوری ، مدیران کل استانی و مدیران شهرستان سراب و بخش مهربان خبر داد و تصریح کرد : امنیت و آرامش کامل در روستا با تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه  نیروی انتظامی تامین گردیده و با توجه به پای کار بودن  تمامی دستگاههای ذی ربط ، خدمات رسانی شایسته به طور شبانه روزی و  مطلوب به زلزله زدگان ارائه شده است.

بخشدار مهربان در پایان با قدردانی از پیگیریهای مستمر و تلاشهای شبانه روزی فرماندار شهرستان سراب در راستای تسریع در فراهم آوردن شرایط اسکان دایمی خانوارهای زلزله زده ، از زحمات و تلاشهای تمامی دستگاههای اجرایی ، خدماتی ، نظامی و انتظامی فعال در روستای زلزله زده ایوق قدردانی کرد و حضور مقامات کشوری ، مسئولین ارشد استانی و مدیران کل استان در این روستا را مایه دلگرمی تمامی مدیران و نیروهای فعال عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با پیگیری های استانی و عنایات مسئولان کشوری، همه خانوارهای خسارات دیده در حادثه زلزله روستای ایوق تا فرا رسیدن فصل سرما در خانه های مقاوم و نوسازی شده اسکان دایم یابند .

 

ارسال نظرات