خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه زندگی واقعی در مسیر شهدا بودن است، گفت: امروز به برکت همین مجالس یادواره شهدا، شهید «محسن حججی»ها تربیت یافتند که زمان جنگ را ندیدند اما یادواره شهدای جنگ را دیده‌اند و بار معنویت، معرفت و بصیرت آنها در یادواره‌های شهدا بسته شده است.
کد خبر: ۸۹۱۳۰۷۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

زندگی واقعی در مسیر شهدا بودن است/ یادواره‌های شهدا دل‌های مرده را زنده و غفلت‌زده‌ها را بیدار می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در یادواره شهدای محله باباطاهر ملایر که به همت پایگاه امام جعفر صادق(ع) برگزار شد ضمن تأکید بر حفظ یاد وخاطره شهدا اظهار داشت: این زنده ماندن با برگزاری مجالس عزای اهل بیت(ع) و راهیان نور ماندگار است.

وی با بیان اینکه هرکس که در این مسیر قدم می‌گذارد باید در یاد و خاطر و بر در و دیوار زندگی ما ثبت شود، گفت: شهید به تعبیر قرآن زنده است و نباید تصور کرد که شهدا مرده‌اند چراکه زنده‌ و جادوانه هستند و جاودانگی آنها دنیایی نیست بلکه ابدی است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه شهدا انسان‌ساز بوده و چون زنده‌اند تاریخ‌ساز هستند، افزود: این مجالس نیز انسان‌ساز است و حرکت زندگی ما در گرو مجالس شهدا است.

وی با بیان اینکه اگر این مسیر شهدا بسته شود از کسی حرکتی دیده نمی‌شود، اظهار داشت: اگر امروز در مسیر دفاع از حرم در سرزمین عراق و سوریه حرکت عظیمی رخ داده و این جوشش و دفاع جاودانه پیش می‌رود تا به محو و نابودی داعش در شهرهای مختلف ختم شود؛ این همه پیروزی و شکوه به برکت همین آب حیات است که شهدا به انسان‌ها می‌دهند.

برقراری با اشاره به اینکه زندگی واقعی در مسیر شهدا بودن است، گفت: امروز به برکت همین مجالس یادواره شهدا، شهید «محسن حججی»ها تربیت یافتند که زمان جنگ را ندیدند اما یادواره شهدای جنگ را دیده‌اند و بار معنویت، معرفت و بصیرت آنها در یادواره‌های شهدا بسته شده است.

وی با بیان اینکه مدافعین حرم نیز بار معنوی بصیرتی و معرفتی خود را در یادواره‌های شهدا بستند با اشاره به اردوی جهادی جوان بسیجی دانشجویی و طلبه عنوان کرد: بسیجیان تربیت یافته همین مجالس شهدا هستند که در تابستان کار جهادی می‌کنند و با حضور در مناطق محروم برای نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و بهزیستی خانه می‌سازند.

امام جمعه ملایر ابراز داشت: یادواره‌های شهدا تکراری نمی‌شود چراکه این مجالس دل‌های مرده را زنده و غفلت‌زده‌ها را بیدار می‌کند.

* ایمان اولین ویژگی شهداست

وی با بیان اینکه یادواه‌های شهدا تحولی عظیم در نسل جوان و نوجوان ما ایجاد می‌کند، ادامه داد: کسانی که در این مجالس خدمت می‌کنند تا این فضا را آماده کنند آثار و برکات آن در زندگی فرد دیده می‌شود.

برقراری خاطرنشان کرد: بعد از شهادت «محسن ححجی» با وجود اینکه داعش فیلم شهادت این شهید والامقام را پخش کرد که زهرچشم از ملت ایران بگیرد درخواست برای رفتن به سوریه و عراق بیشتر شد.

وی با اشاره به بیانات امام(ره) افزود: «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود»، «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد»، «شهادت هنر مردان خداست» و ما با این آموزه‌ها نفس می‌کشیم و انفاس قدسی و مسیحایی امام(ره) ما را با مکتب و ایده و تفکر نورانی و روحانی رشد داد.

امام جمعه ملایر با بیان ویژگی‌های شهدا تصریح کرد: اولین ویژگی شهدا ایمان است، ایمان به خدا، ایمان به رسول خدا، ایمان به ولی خدا و اگر ایمان نباشد اطاعت وجود ندارد و شهدا ایمان قوی داشتند.

وی یادآور شد: ‌امروز حرف وحدیث بسیار است و گوش عالم را کر کرده اما کسانی هستند که مسیر آنها منتهی به شهادت است.

برقراری با اشاره به اینکه در یادواره‌های شهدا از آنها کمک بگیریم که ایمان ما قوی شود، گفت: به طور قطع شهدا نیز از شهدا کمک گرفتند که به مقام شهادت رسیدند.

امام جمعه ملایر دومین ویژگی را عمل صالح عنوان کرد و گفت: شهدا بهترین و سخت‌ترین اعمال را می‌دانند و همین برگزاری یادواره‌های شهدا نیز از اعمال صالح است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مردم، نیازمندان، محرومان، مستضعفان و... نیز یک عمل صالح است و همه ما باید شهدا را الگوی خود قرار دهیم و راه آنها را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات