نماینده مردم خلخال در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

بسترهای غیر شفاف موجب انحصارگرایی می‌شود

وی با بیان اینکه استفاده از بسترهای غیر شفاف در حوزه برنج موجب انحصارگرایی می‌شود افزود: عدم سازو کارهای شفاف به عنوان یکی از مهمترین علل افزایش واردات بی رویه بوده است
کد خبر: ۸۹۱۳۰۴۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

بشیر خالقی نماینده مردم خلخال در مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: برخورد قاطع با واردکنندگان برنج خارجی از سوی دولتمردان ضروری است.

وی با بیان اینکه استفاده از بسترهای غیر شفاف در حوزه برنج موجب انحصارگرایی می‌شود افزود: انحصار گرایی و رانت خواری بهترین بستر برای رشد قاچاق برنج خارجی است لذا عدم سازو کارهای شفاف به عنوان یکی از مهمترین علل افزایش واردات بی رویه بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: ضروری است نظارت مسوولانه و فعال نسبت به واردات برنج شکل بگیرد و شفاف سازی لازم درباره میزان تولید برنج در داخل کشورمان شکل بگیرد.

به گفته نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، افزایش واردات بی رویه برنج در سال های اخیر و عدم هماهنگی با تولیدکنندگان برنج، عامل اصلی در بوجود آمدن و گسترش خسارات مالی به برنجکاران  داخلی بوده است.

خلخالی در خاتمه افزود: مکانیزم های آماری به گونه ای طراحی شود تا برنجکاران داخلی را در اولویت برنامه ریزی اقتصادی قرار دهد تا بیش از این موجب خروج سرمایه از کشورمان و نابودی تولید برنج داخلی نشود.

ارسال نظرات