ایجاد رقابت های علمی و تخصصی ابزاری برای ارتقای توانمندی معلمان

مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: رقابت های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی ابزاری برای ارتقای توانمندی معلمان است.
کد خبر: ۸۹۱۲۹۸۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین بابویی در آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی مرد سراسر کشور که در سنندج برگزار شد ضمن تقدیر از مدیر کل، معاون تربیت بدنی و سلامت استان و کلیه دست اندرکاران، سطح برگزاری رقابت‌ها را بالا و فنی اعلام کرد و گفت: استان کردستان در سال جاری برای سومین بار میزبان یک رویداد ملی می‌باشد.

وی افزود: بعد از ۲ سال وقفه و با پیگیری دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی و حمایت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت، بیست و هشتمین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی سراسر کشور در سال تحصیلی جاری در سطح شهرستان، استان و کشوری برگزار گردید که بخش خواهران به میزبانی استان همدان و بخش آقایان به میزبانی استان کردستان برگزار شد.

بابویی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه را نام برد و با بیان اینکه ساحت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول است، گفت: وظیفه ما این است که در راستای این ساحت، زمینه تربیت کامل دانش آموزان را فراهم آوریم.

مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خطاب به معلمان تربیت بدنی با بیان اینکه شما قبل از اینکه متخصص ورزشی باشید متخصص تعلیم و تربیت هستید، تربیت کامل دانش آموزان را وظیفه همگان دانست و گفت: تربیت محور کار معلم است و رمز موفقیت معلمان، تعهد و آشنایی با کار بوده و معلم چرخ تعلیم و تربیت است.

وی یکی از اقدامات مهم دفتر تربیت بدنی را توجه به توانمند سازی نیروی انسانی به ویژه معلمان تربیت بدنی عنوان کرد و با بیان اینکه تنها با امکانات و بدون معلم نمی‌توانیم به نتیجه برسیم، گفت: رقابت‌های علمی و تخصصی و آموزش، ابزاری برای ارتقای توانمندی‌های معلمان است.

بابویی از برنامه ریزی، اختصاص اعتبار و برگزاری رقابت‌های علمی و تخصصی با وسعت بزرگ‌تر و در نظر گرفتن فاکتور‌های انگیزشی بیشتر در سطوح شهرستان، استان و کشوری در سال تحصیلی آینده خبر داد.

وی اختصاص ردیف اعتباری برای معاونت تربیت بدنی و سلامت در سال گذشته را یکی از اقدامات دیگر عنوان کرد و گفت: این برنامه در سال تحصیلی جدید نیز تکرار خواهد شد و با پیگیری‌های صورت گرفته از ۸۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی موجود در سطح کشور نزدیک به ۲۰۰ پروژه تا پایان سال ۹۶ تکمیل و تحویل خواهد شد.

مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در پایان از کاهش ۳ درصدی میزان چاقی دانش آموزان از سال ۹۱ تا ۹۶ خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبارات خوب، برنامه‌های اثر گذار در حوزه تربیت بدنی و دانش آموزی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات