خبرهای داغ:
از هشتم تا شانزدهم شهریور؛

دومین اردوی آماده سازی تیم ملی سپک تاکرا به میزبانی مراغه در حال برگزاری است

تمرینات آماده سازی تیم ملی سپک تاکرا در مراغه، فرصتی برای آشنایی با این ورزش نوپا و مفرح برخاسته از کشورهای جنوب شرق آسیا در خاک پر استعداد خطه آذربایجان است.
کد خبر: ۸۹۱۲۹۸۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سپک تاکرا به عنوان ورزشی جدی که فقط 15 سال از عمر فعالیت آن می گذرد، در سال های اخیر زمینه ای برای حضور متفاوت ورزشکاران جوان و پرشور کشورمان آفریده است.
این ورزش که در آن بیشتر از پا برای دریافت، دفاع و حمله در قالب بازی تیمی مانند والیبال البته پرتحرک تر و جذاب تر آن استفاده می شود، مشتاقان زیادی را به خود جلب کرده است.
کسب چندین مدال جهانی و آسیایی در چندسال اخیر توسط تیم های ملی سپک تاکرا در رده های سنی مختلف، کارشناسان امر ورزش را در کسب آینده درخشانی برای این ورزش نوپا متقاعدتر از همیشه کرده است.
جوانانی که از نقاط مختلف کشور در قالب تیم های مختلف در کوران مسابقات قهرمانی کشور کارآزموده تر شده اند، اکنون در اردویی پرنشاط آمادگی خود را زیرنظر مربیان خود برای حضوری افتخارآفرین در عرصه جهانی و آسایی محک می زنند.
مراغه به عنوان دومین ایستگاه آماده سازی تیم ملی سپک تاکرا برای حضوری پربارتر در مسابقات جهانی تایلند و آسیایی جاکارتای اندونزی، پذیرای بازیکنان جوانی است که جویای افتخاری دوباره در این رشته ورزشی هستند.
مربی تیم ملی سپک تاکرا در این اردوی آماده سازی می گوید: این رشته ورزشی با توجه به کسب چهارمدال  شامل 2 طلا، یک نقره و یک برنز در بخش های مختلف در مسابقات جهانی، از امیدهای زیادی برای افتخارآفرینی در میادین بین المللی برخوردار است.
پیام شیرعلی افزود: کسب عناوین برتر توسط تیم ملی سپک تاکرا در سید دوم (B) مسابقات جهاین در سال گذشته، حضور این تیم را در سطح برتر (A) در رقابت های پیش رو حتمی کرده است.
وی رقیبان تیم ملی را کشورهای جنوب شرق آسیا می داند و ادامه می دهد: برگزاری اردوهای آماده سازی تیم ملی در قالب پنج اردوی داخلی، برای بالابردن توان آمادگی های فنی و جسمانی برای کسب عناوین برتر و کسب مدال در مسابقات جهانی و آسیایی در سال 2017 انجام می شود.
وی اضافه کرد: اولین اردوی آماده سازی تیم ملی سپک تاکرا تیرماه امسال در کرمانشاه با حضور 35 تا 40 بازیکن جوان این رشته برگزار شد.
وی گفت: بر این اساس، هم اکنون نیز 26 بازیکن از استان های مختلف در دومین اردوی آماده سازی تیم به میزبانی مراغه حضور داشته و به صورت منظم در تمرینات آماده سازی شرکت دارند.
وی با اشاره به برگزاری سه اردوی آماده سازی تیم ملی افزود:  این اردوهای آماده سازی به ترتیب در قزوین، گیلان و آکادمی ملی المپیک در تهران برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: پس از برگزاری اردوهای آماده سازی 9 تا 15 بازیکن منتخب از این اردوها، در قالب تیم ملی در مسابقات جهانی سپک تاکرا در اواخر آذرماه در تایلند حضور خواهند داشت.
دیر مربی تیم ملی سپک تاکرا می گوید: هدف نهایی آماده سازی تیم ملی پس از مسابقات جهانی تایلند، مسابقات بازیهای آسیایی در جارکارتای اندونزی خواهد بود.
رضا رستمی افزود: مسابقات آسیایی با توجه به حضور تیم های برتر جهان در این رشته از کشورهای جنوب شرق آسیا، فرصتی مناسب برای محک جدی تیم ملی است.
وی ادامه داد: حضور در مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی در رشته سپک تاکرا با توجه به نتایج اخیر تیم ملی سپک تاکرا در میادین جهانی و کسب مدال در آن، با تصمیم کمیته ملی المپیک خواهد بود.
وی اضافه کرد: هم اکنونی تیم های تایلند، مالزی، اندونزی، ویتنام، سنگاپور و هند رقبای اصلی تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی و نیز جهانی است.
وی گفت: تیم ملی سپک تاکرا با توجه به ظرفیت ها و استعداهای ناب جوانان کشور، در چهار بخش مختلف، چهار
نفره، سه نفره، دوبل و انفرادی در مسابقات بین المللی از قابلیت بالایی در مدال آوری و افتخارآفرینی برای ورزش کشور برخوردار است.
سرپرست تیم ملی سپک تاکرا نیز با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی می گوید: این اردو فرصت مناسبی برای شناخت استعدادهای ناب این رشته است.
غلامرضا عبدی افزود: میزبانی مراغه از دومین اردوی آمادگی تیم ملی برای حضوری پرقدرت در مسابقات جهانی مناسب و قابل قدردانی بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها