خبرهای داغ:
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی خبر داد
کد خبر: ۸۹۱۲۹۶۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام هادی نبئی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه های دهه ولایت با تاکید بر اینکه باید غدیر را احیاء کنیم،‌ اظهار داشت: باید غدیر را عاشورایی برگزار کنیم و آن را به مهدویت پیوند بدهیم.

 وی با بیان اینکه متاسفانه از غدیر غفلت کرده ایم،‌ افزود: پنجمین جشنواره ملی آثار دانشجویی در حوزه غدیر در بخش های مختلف مقاله،‌ طرح های پژوهشی و ... برگزار می شود که دانشجویان می توانند تا آذرماه با ارسال آثار خود، ‌در این جشنواره شرکت کنند.

 وی با اشاره به اینکه رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان،‌ نماینده ولی فقیه در استان است، افزود: در شهرستان ها این مسئولیت بر عهده ائمه جمعه است.

 دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی بر توجه به اطعام در روز عید غدیر تاکید کرد و گفت: امام صادق(علیه السلام) می فرمایند «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.»

 وی با اشاره به اینکه روز عید غدیر باید درب تمامی هیات باز باشد،‌ افزود: در روز مباهله، روحانیون شهر بیرجند در دفتر نماینده ولی فقیه اجتماع خواهند کرد.

 حجت الاسلام نبئی با بیان اینکه ولایت یک ذهنیت نیست بلکه نسخه نجات بخش بشریت است، تاکید کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه تر عید بزرگ غدیر باید دست به سوی همه دراز کرد.

 وی از برگزاری همایش بزرگ تجلیل از سبز قامتان علومی در بیرجند خبر داد و گفت: این همایش با حضور یک هزار نفر از سادات همزمان با ۲۳ ذی الحجه برگزار می شود.

  وی از توزیع ۵۰ پوستر به همت خیران در سطح استان خبر داد و گفت: هر یک از ادارات،‌نهادها، سازمان ها، مغازه ها و ... که نیاز به پوستر داشته باشند می توانند با مراجعه به بنیاد بین المللی غدیر، آن را دریافت کنند.

 حجت الاسلام نبئی نصب بنر در سطح شهر، اجرای برنامه های ویژه برای مددجویان کمیته امداد، شعرخوانی شعرا، اجرای تئاتر مفهومی، تجلیل از شهدای مدافع حرم و ... را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد و افزود: همچنین توزیع بسته های حمایتی با کمک کمیته امداد،‌ بازدید از منازل مددجویان، عهد اخوت،‌ صدقه دادن و ... در دستور کار قرار دارد.

 وی خاطرنشان کرد: بازسازی واقعه غدیر نیز به همت سپاه در دو شهرستان درمیان و زیرکوه انجام می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها