بشیر خالقی گفت: برنج خارجی توانسته میزان آسیب پذیری برنجکاران داخلی را افزایش دهد دولت برای حمایت از بخش‌های تولیدی،حمایت مالی و زیر ساخت‌های مناسب در حوزه برنج را فراهم کند .
کد خبر: ۸۹۱۲۹۴۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰

بشیر خالقی نماینده مردم خلخال در مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: واردات بی رویه برنج خارجی یکی از پدیده های رایج در اقتصاد داخلی و جهانی به شمار می‌آید. این در حالی است که  تولید برنج ،هزینه های اقتصادی زیادی را برای تولیدکنندگان داخلی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه دولت در راستای کاهش هزینه های برنجکاران اقدامات لازم را انجام دهد افزود: برای اینکه برنجکاران از سرایت بحران اقتصادی در امان بمانند با توجه به شرایط اقتصادی کنونی که داریم دولت دوازدهم سیاست هایی را به کار گیرد که سهم اساسی در بازار ، برنج داخلی محسوب شود.

خالقی در ادامه افزود: برنج خارجی توانسته میزان آسیب پذیری برنجکاران داخلی را افزایش دهد این در حالی است که دولت برای حمایت از بخش‌های تولیدی، بسته های مالی و حمایت مالی و زیر ساخت‌های مناسب در حوزه برنج را فراهم کند تا هزینه های آسیب پذیری تولید برنج داخلی کاهش پیدا کند.

نماینده مردم خلخال در خاتمه افزود: متاسفانه در شرایطی واردات برنج خارجی رو به رشد بوده که برنج داخلی نتوانسته بازار مالی لازم را کسب کند و موجب شده است که برنجکاران نگرانی‌های زیادی را داشته باشند لذا مشکلات فراوانی را برای برنجکاران داخلی فراهم کرده است.

ارسال نظرات