مهدی بهرامیان در گفت‌وگو با «حمایت» به بررسی جایگاه و نقش سازمان بسیج حقوقدانان پرداخت.
کد خبر: ۸۹۱۲۹۲۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان قوه قضاییه در خصوص بخشی از اظهارات معاون اول دستگاه قضا پیرامون کمک بسیج حقوقدانان با توجه به کمبود نیروی انسانی و منابع مالی گفت: سازمان بسیج حقوقدانان ظرفیت خوبی برای رفع کم و کاستی‌های مجموعه‌های مختلف قضایی است.
مهدی بهرامیان در گفت‌وگو با «حمایت» با اشاره جایگاه و نقش سازمان بسیج حقوقدانان اظهار کرد: در سال‌های اخیر علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته در بسیج قوه قضاییه، در عرصه نیازمندی‌های حقوقی و قضایی -چه در داخل دستگاه قضا و چه در عرصه نیاز مردم- این سازمان در ورود به مسایل محتوایی و آسیب‌شناسی حقوقی، نمود چندانی نداشت.
وی ادامه داد: حال با جدیت و پیگیری‌هایی که در یکی دو سال اخیر از سوی سازمان بسیج حقوقدانان صورت گرفت، موفق شدیم مقدماتی فراهم کنیم که یکی از مهمترین اقدامات، برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی نخبگان حقوقی و شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان، آن هم با حضور شخص  معاون محترم اول قوه قضاییه بود که حدود یک ماه قبل برگزار شد.
بهرامیان افزود: ما طرح‌هایی که در هم‌اندیشی اخیر به آن اشاره شد، را پیش از این با آقای اژه‌ای در میان گذاشته بودیم و با استقبال خوبی همراه بود؛ همچنین طرح‌نامه‌های آنها را آماده کردیم و اکنون آماده ارایه به معاون قوه قضاییه است. ناگفته نماند که ما طرح‌ها را بر اساس اولویت‌بندی‌ای که در هم‌اندیشی اخیر صورت گرفت، انجام‌ داده و ارایه می‌دهیم.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: علاوه بر این حضور اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که در این عرصه دغدغه‌مندند نیز خودش نشانگر این است که بسیج حقوقدانان به شکل تخصصی این آسیب‌ها را بررسی می‌کند.
وی در خصوص بخشی از اظهارات محسنی اژه‌ای پیرامون کمک بسیج حقوقدانان با توجه به کمبود نیروی انسانی، گفت: به نظر می‌رسد منظور ایشان این است که مسایل نیروی انسانی و بودجه، فرعی بر اصل تمام موضوعات است که امکان تاثیرگذاری بر آنها را دارد؛ به عبارت دیگر اگر قرار است تا برخی مشکلات حقوقی و قضایی حل شود، سازمان بسیج حقوقدانان به عنوان یک ظرفیت می‌تواند این مساله را پوشش دهد.
بهرامیان اظهار کرد: ضمن اینکه تمام فعالیت‌های ما صرفا به قوه قضاییه محدود نمی‌شود و بعضی از آنها در حوزه قانون‌گذاری پیگیری می‌کنیم و حتی برخی از موضوعات را هم با کار روی آگاهی‌سازی مردم انجام می‌دهیم. اما آن قسمتی که مربوط به قوه قضاییه است، طرح‌نامه‌هایش را آماده کردیم که ارایه می‌شود و از سوی بسیج حقوقدانان بر مطالبه آن تاکید می‌شود تا در مقاطع مختلف کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت، به نتیجه دلخواه برسیم.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان یادآور شد: امسال با برنامه‌هایی که از سوی قوه قضاییه ابلاغ شد، حرکت آغاز شده که این حرکت با لطفی که آقای اژه‌ای نسبت به نقش بسیج و تعامل بسیج با قوه قضاییه داشتند، توانست تمرکز خوبی باشد که به واسطه آن آسیب‌ها را برطرف و برخی مشکلات را تسهیل کند.
به گفته وی، ترویج فرهنگ مشاوره رایگان حقوقی و کمک به دستگاه قضا در راستای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری‌های مختلفی که مسئولان بسیج حقوقدانان استان‌ها با همکاری دادگستری‌ها و یا به طور مستقل انجام داده‌اند یکی از کارهای صورت گرفته در این سازمان بوده است.

ارسال نظرات