خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس:

ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت در ۴۰۰ ​​​​​​​بقعه متبرکه استان فارس برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: به مناسبت دهه ولایت، ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ۴۰۰ بقعه متبرکه استان فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۲۸۹۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه ولایت به تشریح ویژه برنامه‌های این دهه پرداخت و اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن دهه ولایت و عید سعید قربان ویژه برنامه جشن عید بندگی مسلمانان در شب و روز عید قربان در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان بعد از اقامه نماز عرفه با حضور سخنرانان و مدیحه‌سرایان برگزار می‌شود. 

وی به روز شمار دهه ولایت اشاره کرد و گفت: روز دهم ذی‌الحجه با شعار ولایت و اطاعت نامگذاری شده است که برپایی نماز عید قربان، دعوت از سخنرانان توانمند در جهت تبیین زوایای معرفی عید سعید قربان و برگزاری دعای ندبه از جمله برنامه‌های اجرایی این روز باشکوه است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه روز 11 ذی‌الحجه با شعار ولایت و قرآن نامگذاری شده است و برپایی محفل انس با قرآن کریم در سطح امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص از برنامه‌های این روز است گفت: روز دوازدهم ذی‌الحجه با شعار ولایت و بصیرت نامگذاری شده که همایش ولایت و بصیرت برای کارکنان، خانواده و اصحاب وقف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سیزدهم ذی‌الحجه به نام روز ولایت و جوانان نامگذاری شده است، افزود: روز 14 ذی‌الحجه به نام وقف از منظر ولایت است که نشست‌های صنفی با موضوع وقف، تقدیر از واقفین و خیرین نمونه و جلسه انجمن یاوران وقف اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه روز 15 ذی‌الحجه مصادف با میلاد امام هادی (ع) است، گفت: این روز با شعار ولایت و هدایت نامگذاری شده است که برگزاری مراسم جشن میلاد این امام همام در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، قرائت زیارت جامعه کبیره و سخنرانی مذهبی و مولودی خوانی از ویژه برنامه‌های اجرایی این روز باشکوه است.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: روز 16 ذی‌الحجه روز ولایت، ایثار و شهادت نامگذاری شده است که غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه، قبور مطهر شهدا، تکریم و یادواره شهدا و در روز 17 ذی‌الحجه همایش "بانوان ولایی" با شعار ولایت و بانوان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار و از مادران و همسران شهدای مدافع حرم تجلیل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: برگزاری جشن ولایت در کلیه بقاع متبرکه استان، قرائت میثاق نامه ولایی درحرم‌های مطهر، شعرخوانی آئینی با موضوع ولایت، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، ترویج فرهنگ غدیر امامت و ولایت و برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه ولایت برگزار میشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار