خبرهای داغ:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: دانشجویان بسیجی در دانشگاه با تعامل سازنده با مسئولان و سایر تشکل‌های دانشجویی باید بسترساز تضارب آرا و افکار در راستای ایجاد فضای آزاداندیشی باشند.
کد خبر: ۸۹۱۲۸۸۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

اسماعیل قزل‌سفلی در جمع دانشجویان بسیجی دوره خط امام دانشگاهی دانشگاه پیام نور شیراز اظهار داشت: تفاوت بین تشکیلات و تجمع این است که تجمع با اهداف اشخاص شکل می‌گیرد اما تشکیلات یک جمع می‌پذیرند که قاعده آن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه زندگی ما دارای وجه فردی، اجتماعی و تشکیلاتی است، افزود: یکی از اشکالات مجموعه‌های دانشجویی این است که در عین حالی که می‌گویند یک جمع هستند اما به صورت فردی عمل می‌کنند.

قزل‌سفلی با بیان اینکه در کشور کار جمعی سخت است و خود اجتهادی هم داریم، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در کار تشکیلاتی باید به مثابه یک حبه قند در یک استکان چای عمل کرد که از هم می‌پاشد ولی اثر شیرین شدن چای است از این رو در کار تشکیلاتی باید یار مجموعه بود نه بار مجموعه.

وی با بیان اینکه رسالت ذاتی دانشجو درس خواندن است، آن را متفاوت از هدف غایی دانست و تصریح کرد: هدف غایی دانشجو باید تربیت و ساخته شدن باشد که فقط با درس خواندن این محقق نشده و با مدیریت و تدبیر بین کارهای فردی و اجتماعی، این امر محقق می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه نخستین سود کار تشکیلاتی نصیب خود فرد می شود افزود: افراد با کار تشکیلاتی ساخته شده و بی‌خاصیت نیستند از این رو دانشجویان اگر نسبت به محیط پیرامونشان بی‌تفاوت باشند بی‌خاصیت هستند.

قزل سفلی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ بین اراده‌ها بوده و اراده قوی راه پیروزی در این نبرد است گفت: دشمن از قدرت علمی جوان با ایمان  ما می‌ترسد از این رو به صورت مداوم به دشمنی‌های خود ادامه می‌دهد.

وی ارتقا فرد و تشکیلات را دو هدف عمده تشکیلات دانست و با تاکید بر قوی عمل کردن در حوزه‌های بصیرتی، معرفتی، تربیتی، مهارتی و تشکیلاتی تصریح کرد: در انجام کار گروهی باید به فرهنگ‌های دیگران احترام گذاشت و ویژگی‌های روحیه تشکیلاتی، مخاطب‌شناسی و مسئولیت‌پذیری داشت.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس کار تشکیلاتی را بهترین کارگاه برای رشد و مسئولیت‌پذیری اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: کار تشکلاتی تمرینی برای مسئولیت‌های آینده مدیریتی و اجتماعی است و این دوره‌های تشکیلاتی نباید متکلم وحده‌ای باشد بلکه باید به صورت کار گروهی و مشارکتی پیگیری شود.

قزل سفلی با تاکید بر نگاه حداکثری به جذب در تشکیلات بسیج دانشجویی گفت: برای افزایش دامنه تاثیر در کار تشکیلاتی باید به سراغ افرادی رفت که مثل خودمان نیستند و در این راستا باید تلاش کرد که در دانشگاه چتری برای همه سلایق‌های فکری و سیاسی باشیم.

وی بیان کرد: در رفتار تشکیلاتی باید اخلاقی و معنوی عمل کرد به طوری که پناهگاه همه دانشجویان در دانشگاه بود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس افزود: دانشجویان بسیجی در دانشگاه با تعامل سازنده با مسئولان و سایر تشکل‌های دانشجویی باید بسترساز تضارب آرا و افکار در راستای ایجاد فضای آزاداندیشی باشند و در این راستا نیز به صورت پیشرو و پیشران عمل کنند.

قزل سفلی تصریح کرد: باید ثابت کنیم که بسیج دانشجویی در دانشگاه رقیب هیچ تشکلی نیست بلکه خود را خادم همه دانشجویان و حافظان انقلاب در دانشگاه می‌داند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها