سید محمدرضا موسوی دبیر آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی گفت: به منظور حمایت و پشتیبانی از تشکل ها برای گفتمان سازی و راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در داشگاه ها، سازمان بسیج دانشجویی اقدام به راه اندازی دبیرخانه آزاد اندیشی کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۲۸۲۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش سید محمدرضا موسوی دبیر آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اهمیت کرسی های آزاد اندیشی گفت: به منظور حمایت و پشتیبانی از تشکل ها برای گفتمان سازی و راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در داشگاه ها، سازمان بسیج دانشجویی اقدام به راه اندازی دبیرخانه آزاد اندیشی کرده است.

وی افزود: این دبیرخانه به منظور ایجاد ساختار و سازکار حمایتی خود در استان ها دبیرخانه های استانی را به منظور پیگیری و راه اندازی کرسی ها و همچنین آموزش های لازم به تشکل ها برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر برنامه های آزاد اندیشانه شکل داده است.

موسوی خاطرنشان کرد: اصل آزاد اندیشی در تجلیگاه های آزاد اندیشی است. جامعه آزاد اندیش جامعه ای که به تقد واکنش مثبت نشان میدهد.نسبت به صحبت مخالف متحمل است.اخلاق و بیان منصفانه را در نقد رعایت میکند. منطق و استدال اتمسفر فضای گفتمانی اوست وتضارب آرا را وسیله ای برای اصلاح و ارتقاء وضع موجود میداند.اگر این فضا در دانشگاه های ما حکم فرما شود ، دانشگاهی آزاد اندیش خواهیم داشت.دبیر خانه آزاد اندیشی پیگیر ایجاد این فضا در دانشگاه و جامعه نخبگانی ما برای اعتلای جامعه وعبور از مشکلات و چالشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.تجلی این حرکت و پیگیری در  دانشگاه ها اندیشگاه انقلاب اسلامی هستند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: دبیرخانه کشور با بهره گیری از ظرفیت دبیرخانه های استانی خود به منظور حل چالشهای انقلاب اسلامی و ورود اندیشمندانه و ریشه ای به مسائل کشور اقدام به راه اندازی اندیشگاه های انقلاب اسلامی در دانشگاه ها کرده است و با رویکرد «هر بسیج دانشجویی یک اندیشگاه انقلاب اسلامی» ظرفیت های خود را در جهت ورود و پژوهش و نقد برای کشف و حل چالش های انقلاب اسلامی به کار گرفته است.مبنای فعالیت این اندیشگاه ها پژوهش و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در موضوعاتی که جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی با آن درگیر است خواهد. دانشگاه ها برای راه اندازی اندیشگاه ها و هکچنین برگزاری کارگه آزاد اندیشی و مشاوره می توانند از طریق  پل های ارتباطی زیر با دبیر خانه آزاد اندیشی سازمان بسیج دانشجویی در ارتباط باشند.

شماره تماس:     09197925618
کانال تلگرام:    @m_azadandishi

ارسال نظرات