سرمقاله عصرایرانیان/سیدحسین علوی

پای لنگ فتنه و بازی پیچیده روحانی!

نسبت روحانی با ماجرای حصر و رفع حصر؛ نسبتی عجیب است. اخیرا سخنگوی دولت محترم مطابق روال گذشته طوری وانمود کرد که گویی رئیس جمهور گامهایی موثر به سوی رفع حصر ضدانقلابیون در حصر برمی‌دارد!
کد خبر: ۸۹۱۲۷۴۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نسبت روحانی با ماجرای حصر و رفع حصر؛ نسبتی عجیب است. اخیرا سخنگوی دولت محترم مطابق روال گذشته طوری وانمود کرد که گویی رئیس جمهور گامهایی موثر به سوی رفع حصر ضدانقلابیون در حصر برمی‌دارد!
نوبخت که چهار سال است فقط از رفع حصر حرف می زند و عملا چیز جدیدی جز حرف نگفته؛ گفته بود: «درباره خروج نیروهای امنیتی وزیر اطلاعات گزارشی داد که این اتفاق افتاده و ان‌شاءالله گام‌های بعدی هم برداشته شود.» این در حالی بود که روز یکشنبه حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود، خروج نیروها از خانه کروبی را مطابق با خواهش خانواده این شیخ فتنه گر خواند و کنترل امنیتی خانه را همچنان پابرجا دانست! اژه ای در همین نشست به ادعاهای نوبخت نیز کنایه ای زد و به جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی که به ریاست حسن روحانی تشکیل شده اشاره نمود. جلسه ای که در آن به موضوع حصر پرداخته شده و مجددا بر امتداد محکم حصر سران فتنه تصمیم گیری شده است!
ظاهرا معمایی دو مجهولی در حال شکل گیری است! روحانی چه نسبتی با حصر سران فتنه 88 دارد؟ آیا روحانی آنگونه که اصلاح طلبان گمان می کنند به دنبال رفع حصر است؟! آیا رفع حصر با منافع سیاسی جناح روحانی سازگار است؟! آیا روحانی مشغول ریل گذاری گام به گام برای رفع حصر است؟!
صدای لرزان تیم رسانه ای روحانی ادعا می کند که دلش با رفع حصر است و برای آن تلاش می کند. اما...
اما این صدای لرزان؛ حاکی از واقعیتی دیگر است!
وقتی در سال 89 حصر سران فتنه به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسید، روحانی کجا بود؟! او عضو همین شورا بود و بر حصر اصرار داشت!
اکنون چه؟! امروز روحانی رئیس همین شوراست و خروجی مصوب شورا در موضوع حصر، اصرار مجدد بر امتداد حصر است!
گویا روحانی وقتی روی صندلی های امنیتی می‌نشیند، محاسبات سیاسی واقعی‌اش را روی کاغذ می‌آورد!
مصوبه اخیر شورای امنیت، حکایت از منافع استراتژیک جناح بی هویت اعتدال در سپهر سیاست داخلی ایران دارد! جناحی که نیش خود را در خون جناح دارای هویتی به نام اصلاح طلبان نموده و مشغول مکیدن شیره جان آنهاست! روحانی خوب می داند که اگر اصلاح طلبان پشت او را در انتخابات خالی می کردند، او هیچ جذابیت اجتماعی خاصی نداشت! لذا بازی را از پیش باخته بود! پس دست به دامان اصلاح طلبان شد و وعده ها داد و النهایه آن شد که دیدید شد!
اما اکنون فرض کنید وعده رفع حصر بخواهد عملی شود و مثلا موسوی و کروبی از فردا بتوانند راست راست در خیابانهای تهران بچرخند و دوباره مبدل به اکتور سیاسی شوند! فکر می کنید، هواداران این جناح دیگر شیخ لندکروز سوار ماجرا را محلی خواهند گذاشت؟!
راقم این سطور براین باور است که استراتژی «قالب کردن نسخه بدل» راه کار کلیدی شیخ کلیدبه‌دست در سر کار گذاشتن جناح موسوم به اصلاحات است! شیخ به خوبی فهمیده که جناح اصلاحات در قمار 88 بدجوری بازی را باخته و اگر آنها روی اسب فرتوت اعتدال شرط نبندند، با پای لنگ خودشان گریزی جز خاموشی دائمی در سیاست داخلی نخواهند داشت! با این وصف نسخه‌ بدلی یک اصلاح طلب «معتدل» را روی فرمان سیاستگذاری‌هایش نصب کرده است! نسخه‌ای که با آن هم می شود رای اصلاح طلبان را دوشید! و هم می‌شود مطالبات آنها را پشت درهای شورای امنیت به بازی گرفت!
فقط بازنده؛ آن پای لنگ را بگو! که هم رای خود را از کف داده؛ هم اشک ندامت، گوشه چشمانش حلقه زده!

ارسال نظرات