گسترش فضای مناسب جهت برپایی جشنواره ها در زنجان ضروری است، امیدواریم تا برپایی جشنواره آش سال آینده، تا 2 هزار نفر به ظرفیت آمفی تئاتر مجموعه تفریحی-گردشگری گاوازنگ زنجان افزوده شود.
کد خبر: ۸۹۱۲۶۸۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی گفت: ایجاد تعامل بیشتر بین شهروندان یکی از شاخصه های توسعه جامعه متمدن و مدنی است و این تعامل با برگزاری جشنواره های مختلف افزایش خواهد یافت.

جواد رحمتی افزود: جشنواره هایی که برگزاری آنها به شادی و نشاط مردم منجر می شود، اجر و پاداشی کمتر از سایر حسنات ندارد.

وی در ادامه با اشااره به اینکه گسترش فضای مناسب جهت برپایی جشنواره ها در زنجان ضروری است، اظهار داشت: امیدواریم تا برپایی جشنواره آش سال آینده، ۱۵۰۰ تا 2 هزار نفر به ظرفیت آمفی تئاتر مجموعه تفریحی-گردشگری گاوازنگ زنجان افزوده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد:با مشارکت مردم می توان نواقص اجرای برنامه ها در هر سال را شناسایی نمود و در برطرف کردن آن کوشا بود.

گفتنی است؛ در دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی که با تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری زنجان برگزار شد، ۴۵ گروه آشپزی با پخت ۴۲ نوع آش محلی با هم رقابت کردند.

همچنین از هشتم لغایت دوازدهم شهریور سالجاری، ۳۱ استان برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه جشنواره ملی آش و ۲۶ استان کشور در زمینه پخت آش‌های محلی در جشنواره دوازدهم حضور یافتند.

۱۷۰ غرفه در مجموعه تفریحی–فرهنگی ائل داغی زنجان برای این جشنواره پیش بینی شده بود و ۱۲ سیاه چادر عشایری به عنوان نمادی از فرهنگ و زندگی عشایر استان‌های مختلف هم در این جشنواره، آداب و رسوم  عشایری را به نمایش گذاشتند.

ارسال نظرات