معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
غدیر یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ است و تبلیغ این واقعه به عنوان امتداد خط رسالت و ارتقاء معرفت مردم نسبت به این مساله یک وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۸۹۱۲۶۷۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تبیین و تبلیغ فرهنگ غدیر، امامت و ولایت به عنوان امتداد خط رسالت و ارتقاء سطح معرفتی مردم نسبت به این موضوع یک وظیفه همگانی است.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده ‌لو افزود: غدیر یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ است و تبلیغ این واقعه به عنوان امتداد خط رسالت و ارتقاء معرفت مردم نسبت به این مساله یک وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای عمل به رسالت خود در زمینه ارتقاء سطح معرفتی مردم نسبت به واقعه غدیر برنامه های متعددی پیش بینی کرده است، اظهار داشت: به همین منظور از ظرفیت مساجد و امامزادگان در این جهت بهره مند خواهیم شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری جشن های دهه ولایت در امامزادگان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه ها از روز عید قربان شروع شده است و تا عید غدیر خم ادامه دارد.

این مقام مسوول آغازگر برنامه های دهه امامت و ولایت را برگزاری مراسم دعای عرفه خواند و گفت: جشن های ولایت علوی، اکمال دین نبوی هم شروع شده است.

حجت الاسلام خدابنده ‌لو به روز شمار این برنامه ها اشاره کرد و با بیان اینکه نخستین روز از این دهه به عنوان روز «ولایت و نیایش» نامگذاری شده است، تصریح کرد: ایستگاه‌های همه واقف باشیم در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه برپا شده است.

وی به عنوان روز دوم از دهه ولایت به عنوان«ولایت و اطاعت» اشاره کرد و گفت: در این روز هم نماز باشکوه عید قربان در مصلاهای نماز استان زنجان برپا شد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه روز شنبه همزمان با 11 ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و قرآن» نامگذاری شده است، افزود: محافل انس با قرآن کریم در این روز در امامزادگان و بقاع متبرکه برپا شد.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان روز یک‌شنبه 12 شهریور هم به نام «ولایت و بصیرت» نامگذاری شده که همایش ولایت و بصیرت ویژه کارکنان و خانواده اوقاف برگزار می شود.

این مقام مسوول با اشاره به عنوان روز دوشنبه 13 شهریور به نام «ولایت و جوانان» ادامه داد: در این روز آموزش احکام و سخنرانی با موضوع غدیر در امامزادگان و بقاع متبرکه برای دانش آموزان برگزار می شود.

حجت الاسلام خدابنده لو ادامه داد: در روز بعدی با عنوان«وقف از منظر ولایت» نشست‌های صنفی با موضوع وقف، قدردانی از خیرین و واقفان، برگزاری جلسه انجمن یاوران وقف، قرائت زیارت جامعه کبیره در امامزادگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به عنوان روز چهارشنبه 15 شهریور با عنوان «ولایت و هدایت» گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره و مراسم جشن میلاد امام هادی (علیه السلام) از برنامه های این روز است.

غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی قبور مطهر شهدا در جوار امامزادگان، تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری یادواره شهدای خفته در جوار امامزادگان، تحت عنوان شب خاطره و معرفی، قرائت وصایا و کرامات شهدای مدفون در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این دهه است.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه برگزاری همایش«بانوان ولایی» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص یکی دیگر از برنامه های این دهه است، افزود: برگزاری مراسم تقدیر از مادران شهدای مدافع حرم و دعای ندبه در بقاع متبرکه هم در لیست برنامه های این ایام است.

 

ارسال نظرات