به مناسبت دهه ولایت، محفل انس با قرآن به همت هیئت قرآنی ولایت قیدار با حضور قاری بین‌المللی استاد سعید پرویزی در مسجد امام موسی بن جعفر قیدار برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۷۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه قیدار در محفل انس با قرآن با اشاره به اینکه قرآن کریم برجسته‌ترین و والاترین کتاب آسمانی است، گفت: قرآن از هر جهت بی‌نظیر است چون معجزه الهی و کلام خالق است و یگانه کتاب جامع الهی است که هدایت انسان به سوی سعادت و جاودانگی را در خود دارد.

حجت‌‌الاسلام سیدعلی موسوی افزود: قرآن کریم حبل‌المتین الهی است ولی متاسفانه امروزه، این کتاب جاویدان الهی با آن شکوه و جلال و عظمتی که دارد نه تنها به صورت شایسته در متن زندگی بشریت قرار نگرفته بلکه در جوامع اسلامی با دست‌های پیدا و پنهانی که وجود دارد و با توجه به ناآگاهی بخشی از پیروان قرآن، مطرود شده است که قران کریم خود از آن به عنوان مهجوریت نام برده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در آیه ۳۰ از سوره مبارکه فرقان می‌خوانیم: «وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا؛ و پیامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من این قرآن را رها کردند».

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه یکی از معانی مهجوریت، جدایی امت از قرآن را می‌توان نام برد، تصریح کرد: مهجوریت عواملی دارد که یکی از آن، مهجوریت اهل بیت(ع) است زیرا طبق حدیث ثقلین قرآن و اهل بیت(ع) همراه با هم هستند و مهجوریت یکی از آن باعث مهجوریت دیگری است.

امام جمعه قیدار اظهار داشت: مطلب دوم در مهجوریت قرآن، عدم آشنایی با نقش قرآن در زندگی روزمره است اگر قرآن فقط به تبرک اختصاص پیدا کرد و بالای طاقچه و یا در مجالس ختم مورد استفاده قرار گیرد و نقش کاربردی آن در زندگی عملیاتی نشد، دچار مهجوریت می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: عدم معرفت به کارآمدی قرآن در تمام شئون زندگی موجب مهجوریت قرآن می‌شود که در جامعه کنونی شاهد آن هستیم و علاوه بر آن عوامل دیگر از جمله دنیاپرستی و مادی‌گرایی و آلودگی به گناه موجب ایجاد زمینه مهجوریت قرآن کریم می‌شود.

 

ارسال نظرات