بیماری ایشان ارتباطی با محکومیت او نداشته است. آثاری از سرطان در پرونده پزشکی او نبوده و پس از ۲ سال اعلام شده او سرطان گرفته که طبعا مربوط به زندان نمی شود.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۶۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان، علیرضا رجایی (زاده ۲۸ مهر ۱۳۴۱) از فعالان سیاسی ملی-مذهبی ایران، زندانی سیاسی و مدیر انتشارات گام نو است. او مدیر گروه سیاسی هیئت تحریریه روزنامه‌های جامعه، توس و نشاط بود.

او برای نخستین بار در سال ۷۹ به همراه تعدادی از فعالان ملی مذهبی بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به سه سال زندان محکوم شد. همچنین بار دیگر در سال ۱۳۹۰به اتهام عضویت در ائتلاف نیروهای ملی مذهبی و اقدام علیه امنیت ملی نظام جمهوری اسلامی به ۴ سال حبس و ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد. سرانجام وی پس از تحمل محکومیت خود، آبان ماه سال ۹۴ از زندان آزاد شد.

این روزها خبر عمل تخلیه چشم و فک او که مدتی است به بیماری سرطان مبتلا است به بهانه جدیدی برای رسانه های ضد انقلاب و پیاده نظام داخلی آنها برای حمله به قوه قضائیه ایجاد نموده است. اما اصل ماجرا چیست؟ سخنگوی قوه قضائیه در صد و هفدهمین نشست خبری خود پاسخ همه این شایعات را این گونه مطرح کرد: متاسفانه برخی از افراد که نسبتی به انقلاب و مردم ندارند، چه بسا ایرانی باشند که از کشور فرار کرده و با اجانب همکاری می کنند، انتظاری نداریم. از امثال بی بی سی و صدای آمریکا هم توقعی نداریم. این آقا حدود ۲ سال پیش پایان محکومیتش بود و از زندان آزاد شده. یعنی ۲ سال است ایشان آزاد است.

وی در توضیح زمان بیماری علیرضا رجایی گفت:  ایشان در این ۲ سال سرطان گرفته. مسئله سرطان در برخی استانها شایع است. خیلی از افراد سرطان می گیرند و ظرف مدت کوتاهی از دنیا می روند. برخی سرطان می گیرند و از زمان تشخیص تا فوت مدت بسیار کوتاهی است. این فرد ۲ سال پیش از زندان آزاد شده. زمانی که در زندان بوده آثاری از این مسایل نداشته.

اژه ای در ادامه افزود: من به مناسبی پرونده زندان او را دیدم، او مانند بسیاری سرما خورده بود به بهداری مراجعه کرد. مشکل دندان داشته به متخصص دندان خارج از زندان مراجعه کرده. مانند همه زندانیان بیماری ای اگر داشته به پزشک مراجعه کرده. او ۲ سال پیش آزاد شده و سرطان گرفته و ما متاسف هستیم که از این بابت رنج کشیده و چشممش را تخلیه کرده اند. فضاسازی ها معلوم است قصد حمایت از فرد یا درمان او نیست، بلکه فضا را برای او مشکل می کند و تشویش اذهان عمومی می شود.

برخی افراد که می خواهند تسلی خاطر بیمار را دهند، بهتر است از دروغ و فضاسازی پرهیز کنند. بیماری ایشان ارتباطی با محکومیت او نداشته. آثاری از سرطان در پرونده پزشکی او نبوده. پس از ۲ سال اعلام شده او سرطان گرفته که طبعا مربوط به زندان نمی شود.

ارسال نظرات