سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان همایش علمی ــ تحقیقی «مفلحون» در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۱۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام رحیم جعفری در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تعمیق و تعمیم شعایر اسلامی در جامعه به ویژه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی استان اقدام به برگزاری دومین همایش علمی ــ تحقیقی این فریضه تحت عنوان «مفلحون» کرده است.

وی از محققان، اساتید، دانشجویان و علاقمندان به این امر خواست آثار خود را حول محور‌های امام حسین (ع) منادی اسلام ناب محمدی، اجرای فریضتین تنها راه نجات مسلمین و همه مسئولیم به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به موضوع مقالات اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را با موضوع امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت، راه‌های تحقیق فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، چرا صله رحم در میان ما کم رنگ شده است، نقش امر به معروف و نهی از منکر در امنیت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، راه‌های جلوگیری از انحرافات فکری و اندیشه‌های نوظهور با الهام از قیام امام حسین (ع)، تبلور شعار سال در اجرای فریضتین امر به معرو و نهی از منکر، بررسی مصادیق معروفات و منکرات در جامعه (موردی)، بررسی رابطه ارتقاء شاخص‌های فرهنگ عمومی و اجرای فریضتین در جامعه، روش شناسی (متدولوژی) فریضتین (فقهی، کلامی، تاریخی، جامعه شناختی، سیاسی و...) و همه مسئولیم را از دیگر موضوع مقالات این همایش اعلام کرد.

حجت الاسلام جعفری، با بیان اینکه این همایش در دوره سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود، عنوان کرد: مقالات باید شرایط علمی بودن آن‌ها توسط هیئت محترم داوران از نظر مقدمه، چکیده، منابع و ... محرز و در جایی دیگر به چاپ نرسیده باشد.

وی آخرین مهلت ارسال مقالات را ۲۰ مهر سال جاری اعلام کرد و افزود: ۳۰ مهر تا پنجم آبان زمان بررسی آثار رسیده توسط هیئت داوران تعیین شده است و همایش نیز همزمان با ۱۴ آبان سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه همایش مفلحوان واقع در سنندج، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واقع در میدان بسیج، بلوار توحید، مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، طبقه دوم، شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل و یا شهرک سعدی، خیابان امیرکبیر، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان مراجعه و یا با آدرس الکترونیکی Moflihon۹۶@gmail.com تماس بگیرند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات