خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی شهید حججی:

اعزام ۲۰جهادگر خواهر به روستای گلون آباد بیرجند/ استفاده از پتانسیل های استان برای تحقق جهاد اقتصادی

مسئول گروه جهادی شهید حججی گفت: برای تحقق جهاد اقتصادی باید از تمامی پتانسیل‌های موجود اجتماعی و اقتصادی استان استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۹۱۲۴۶۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

رقیه کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، از حضور ۲۰جهادگر خواهر از گروه جهادی شهید محسن حججی در روستای گلون آباد بخش مرکزی بیرجند خبر داد و اظهارداشت: این گروه جهادی در عرصه های قرآنی، بهداشتی، طب سنتی ،صنایع دستی، فنی و حرفه ایی، خلاقیت ، فرهنگی، طراحی و دیوار نویسی مدرسه و مسجد به مدت یک هفته فعالیت می کنند.

وی برگزاری جشن دهه امامت و ولایت را از دیگر فعالیت های این گروه جهادی عنوان و ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی ویِه برادران، برگزاری حلقه صالحین و نماز جماعت از جمله فعالیتهای این گروه جهادی است.

مسئول گروه جهادی شهید حججی افزود: آموزش باغداری و دامداری با حضور کارشناس از جهاد کشاورزی برای جلوگیری از آفات باغات زرشک از دیگر فعالیت های این گروه جهادی می باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف ما در این اردوی جهادی تبیین سخنان امام خامنه ایی، اشاعه فرهنگ جهاد، ایثار و سیره شهداء بخصوص شهید حججی و ایجاد وحدت در بین اهالی روستا است ، گفت: تا حدودی توانسته ایم به هدافمان در این اردو برسیم .

کریمی عنوان کرد: بر اساس نیاز سنجی که توسط گروه جهادی قبل از حضور و در زمان شناسایی محرومیت های روستا و در حال حاضر صورت گرفته است.

وی گفت: لایه روبی قنات، حضور روحانی حداقل هفته ایی یک مرتبه در روستا و نداشتن آب بهداشتی ومناسب ، حمام از مهمترین مشکلات مردم این روستا است.

کریمی با بیان اینکه از مهمترین مشکل مردم این روستا مهاجرت به شهر ها بخصوص جوانان است، تصریح کرد: همین امر باعث شده تا مردم میانسال و مسن نتوانند فعالیت های سنگینی که در روستا است را انجام دهند زیرا میانگین افراد روستا مسن هستند.

مسئول گروه جهادی شهید حججی با اشاره به اینکه در روستای گلون آباد۵۶خانوار در این روستا سکونت دارند ،گفت: در حال حاضر حسینیه ایی در دست ساخت است اما به دلیل نداشتن هزینه های مالی فعالیت عمرانی انجام نمی شود که لازم است خیرین و مسئولین مربوطه همکاری لازم را برای ساخت آن انجام دهند.

وی تاکید کرد: برای تحقق جهاد اقتصادی باید از تمامی پتانسیل‌های موجود اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم.

کریمی متذکرشد: شناخت قابلیت‌های اقتصادی، بررسی مشکلات و توانمندی‌های اقتصادی مناطق محروم استان می تواند در توسعه این مناطق کمک کند.

مسئول گروه جهادی شهید حججی عنوان کرد: لازم است هم مردم مناطق محروم و کم برخوردار استان و هم مسئولین مربوطه در جهت رفع مشکلات این مناطق تلاش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار