اینجا زهکلوت مرکز بخش جازموریان در شهرستان رودبار جنوب در استان کرمان است، جهادگران دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان به همراه دیگر دانشجویان در روستاهای محروم این منطقه مشغول جهاد هستند، جهادگرانی که به تعبیر مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید حججی‌های زیادی از بین آنها بلند می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۱۲۳۳۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   این روزها با هر اشاره‌ای به نام و یاد شهدا به یاد شهید حججی می‌افتیم شهیدی که همه را مجذوب و محبوب دل خود کرد و با هر اشاره‌ای به نامش و به یادش و به یاد مولایمان حسین(ع) اشک‌ها ناخودآگاه بر گونه‌هایت سرازیر می‌شود و تازه فهمیدیم که در نسل امروز شهید حججی‌هایی نهفته‌اند که می‌خواهند گمنام باشند.

آری اینجا زهکلوت مرکز بخش جازموریان در شهرستان رودبار جنوب در استان کرمان است، جهادگران  دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان به همراه دیگر دانشجویان در روستاهای محروم این منطقه مشغول جهاد هستند، جهادگرانی که به تعبیر مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان شهید حججی‌های زیادی از بین آنها بلند می‌شوند. 

اما سؤال اینجاست که آیا در باور هیچ ایرانی می‌گنجد که در چند صد کیلومتری آنها روستاهایی با این عمق محرومیت وجود داشته باشد اما به چشم مسؤولان نمی‌آید، مسؤولانی که راه نجاتشان را در آن سوی مرزها و  در اروپا و آمریکا به چشم می‌بینند و تفسیر و توجیه می‌کنند اما آیا توجیهی برای این محرومیت‌ها و ناملایمات به کودکان و زنان و مردان رنج‌کشیده و رنج‌دیده این روستاها دارند؟ مسؤولانی که سلفی گرفتن با یک مسوول اروپایی لبخند به لبشان می‌نشاند آیا به این فکر می‌کنند که یک سلفی هم با این کودکان بگیرند و بدانند که دردها و محرومیت‌های زیادی در کشور داریم که باید با آن سلفی بگیرند و در تاریخ ثبت کنند؟

آری اینجا روستایی است که با ۶۰ خانوار مردمش فقط یک سرویس بهداشتی دارند آن هم که با شاخ و برگ درختان درست شده است، نه حمامی، نه آبی و هیچ، روستای چاه‌ابراهیمی که تمام جمعیت روستا تنها از یک شیر آب استفاده می‌کنند و روستای ریگ‌قلعه چهار ماه هست که مردمش آب ندارند و اگر هم دارند شور است و غیرقابل مصرف و آبی ندارند که استحمام کنند.

به گفته اهالی منطقه مردم این روستاها نیاز به درآمدزایی دارند، آنها هزینه کاشت یک درخت ندارند، آب شور است و مردم همه کارگری می‌کنند در شهرهای همجوار، حداکثر سرمایه زندگی هر خانوار یک نفر شتر هست که نمی‌تواند بفروشد و تنها درآمد خانواده برای سال هست.

 به جز فرهنگسازی، امکانات می‌خواهند تا درآمد نداشته باشند هیچ چیزی درست نمی‌شود، اینجا هستند خانواده‌ای که سرپرست آنها قطع نخاع  است و با سه فرزند که هیچ ندارند، مردی که چشمانش با یک میلیون تومان بر می‌گردد اما هزینه‌اش را ندارد، مردم اینجا یک راه ۳۰ کیلومتری را در سه ساعت طی می‌کنند، روستایی که تاکنون آجری به آن وارد نشده، فقط کپر دارند و نه آب دارند و نه امکاناتی که مشکل آنها رفع شود.

حجت‌الاسلام علی عارفی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان حضور جهادگران را در برخی از مناطق ایران از جمله منطقه زهکلوت که از ابتدایی‌ترین امکانات محروم هستند را بسیار ارزشمند  توصیف کرد و اظهار داشت:  بسیجی‌های ما چیزی کم ندارند انقلاب آنها را خوب تربیت کرده و با همه ناملایمت‌ها و ظلم‌هایی که به مردم می‌شود، اما بچه‌های انقلابی مسیر خودشان را می‌روند و راه را خوب دیدند و خوب شناختند.

وی با بیان اینکه ویژگی مسلم بن عقیل این بود که ولایی بابصیرت بود، عنوان کرد: او خیلی بصیرت داشت اما وقتی به کوفه آمد کوفی‌هایی که به تعبیر مختار به مانند خار خشک می‌مانند عمیق و بصیر نبودند و آمدند دنبال امام اما باختند، او را تنها گذاشتند.

عارفی با بیان اینکه برخی شعار ولایت می‌دهند و برخی‌ها می‌خواهند هر کار دلشان می‌خواهد بکنند اما به آنها بگویند انقلابی تصریح کرد: مسلم به ما یاد داد که گام به گام با ولایت راه برویم و نه جلو و نه عقب برویم چراکه اگر به یکی از این راه‌ها برویم اشتباه است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان به حضور جهادگران در کپرها اشاره و خطاب به آنها خاطرنشان کرد: از بین شما شهید حججی بلند می‌شود.

ارسال نظرات