مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه همکاری دوجانبه استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد باعنوان «زاگرس» و باشعار«از کوه تا کویر» خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۲۳۲۵
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
محمود باقری بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه با هدف گردشگری و در راستای تقویت فضای اقتصادی دو استان در مناطق شهری، روستایی و عشایری، پایین آوردن تلفات جاده‌ای و فرهنگ سازی مسافرت بین شهری، ایجاد باور توسعه در خانواده‌ها با هدفگذاری در گردشگری به عنوان پیش نیاز توسعه پایدار و توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در مسیر‌های تعریف شده در دو استان منعقد شده است.

باقری خاطر نشان کرد: در این تفاهم نامه مواردی از قبیل: ایجاد زیرساخت‌های مطمئن برای مجتمع‌های اقامتی و بین راهی از طریق سرمایه گذاری‌های مشترک، استفاده از ظرفیت شورا‌های اسلامی شهر‌ها به منظور ارائه مصوبات و کمک به شهرداران برای توسعه گردشگری، بازاریابی در حوزه گردشگری در دو استان و کشور، کمک به رایگان شدن پروانه ساخت هتل‌ها در همه مناطق دو استان و کمک به تبدیل اماکن پتانسیل دار به مراکز شناسنامه دار اقامتی هدفگذاری شده است.

باقری گفت: در این تفاهم نامه همچنین بر تعامل بیشتر برای ارتقای صنعت گردشگری در این دو استان و همچنین استفاده از ظرفیت ۳۵۰ میلیون نفری گردشگران تاریخی و فرهنگی جهان، تمرکز بر جاذبه‌های طبیعی دو استان با تاکید بر جاذبه‌های مناطق کمتر توسعه یافته، تهیه اطلس جامع گردشگری و صنایع دستی و اطلاع رسانی در فضای حقیقی، مجازی، اجتماعی، اپ و ...، افزایش ضریب ماندگاری گردشگر و ایجاد شبکه حمل و نقل سریع تاکید شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ورود بخش خصوصی به عرصه گردشگری، هم افزائی دو استان برای ترکیب جاذبه‌های گردشگری یکدیگر و تعیین اولویت‌ها و آمایش سرزمینی صنعت گردشگری منطقه را از جمله اهداف استراتژیک این تفاهم نامه عنوان کرد.

وی ابراز کرد: پررنگ شدن محور زاگرس در تنظیم سند جامع گردشگری ایران، تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی که از سوی دشمنان در سطح بین الملل مطرح شده است، تعامل دولت با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دیگر اهداف اجرای این تفاهم نامه است.
ارسال نظرات