سالانه200 هزار راس دام به صورت غیر بهداشتی خارج از کشتارگاههای مجاز در کهگیلویه و بویراحمد ذبح می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۲۳۲۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ستاد تنظیم بازار وضعیت کشتارکشتار ۲۰۰ هزار راس دام به صورت غیر بهداشتی دام خارج از کشتارگاه‌ها نگران کننده توصیف کرد و گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ هزار راس دام به صورت غیر بهداشتی در استان ذبح می‌شود.
وی سرانه‌ی مصرف گوشت قرمز را در استان بیشتر از میانگین کشوری دانست و افزود: سرانه‌ی تولید گوشت ۶ / ۲۰ و سرانه‌ی مصرف ان در استان ۷ / ۱۱ درصد است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: ماهانه در کشارگاه‌ها حدود ۱۷ هزار تن دام ذبح می‌شود و قیمت مصرف گوشت قرمز در مقایسه با سایر استان‌ها ارزانتر است.
وی یادآورشد: برای شب عید امسال به ۵۵۰ تن میوه شامل سیب و پرتقال نیاز داریم برای تامین این میزان میوه از باغات استان همه تلاش خود را به کار می‌گیریم.
گوهرگانی اظهار داشت: در اولین گام ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق حمایات از بخش کشاورزی دراختیار مباشران خرید میوه‌ی شب عید قرار می‌گیرد.
معاون اقتصادی استاندار هم در نشست این کمیته با بیان ضرورت حمایت از باغداران استان، خرید تضمینی برای میوه شب عید را یکی ازشیوه‌های حمایت تولیدات کشاورزی دانست.
محنایی ایجاد برخی زیر ساخت‌ها از جمله جلوگیری از نوسانات قیمت در بازار، ذخیره سازی و بازار یابی برای محصولات استان را مورد تاکید قرار داد وافزود: استفاده از اعتبارات صندوق حمایت از محصولات کشاورزی می‌تواند به تحقق آن کمک کند.
جانی پور معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم از معرفی ۱۸ قصاب متخلف به مراجع قضایی خبر داد و گفت: به زودی طرح تفکیک لاشه‌ها با مشارکت دامپزشکی در کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها اجرا می‌شود.
جانی پور هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از تقلب و سواستفاده‌های احتمالی در نوع عرضه‌ی گوشت قرمز عنوان کرد.
ارسال نظرات