طه مروجی‌فر گفت: دانشگاه ها با اجرایی نمودن طرح تشکیل کمیسیون های اقتصاد مقاومتی در سطح دانشگاه می‌توانند اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند و در این میان نخبگان دانشگاهی نقش موثری دارند.
کد خبر: ۸۹۱۲۱۵۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

طه مروجی‌فر کارشناس بسیجی اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دانشگاه ها با حمایت از فعال سازی مراکز رشد و تاسیس شرکت های دانش بنیان می توانند نقش به سزایی را در تولید و تجاری سازی علم، توسعه کارآفرینی و نوآوری ارتباط با صنعت و در نهایت تحقق اقتصاد دانش بنیان را ایفا کند.

وی با بیان اینکه بازنگری  فرآیندهای مربوط به پایان نامه ها و رساله های دانشگاه ها و نیز رشد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان می‌تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی راهگشا باشد افزود: نقش دانشگاه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی اقتصاد دانش بنیان موثر است از اینرو پیاده سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور هم می‌تواند در راستای اقتصادی هدفمند موثر باشدو در این میان نقش آفرینی نخبگان دانشگاهی حائز اهمیت ویژه ه ای است.

این کارشناس بسیجی اقتصادی خاطر نشان کرد: امروزه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند موتور محرکه ای است که بتواند تحرک لازم را در قوای سه گانه و دستگاه های زیر مجموعه ایجاد نماید. در این راستا ضرورت دارد دانشگاه ها با اجرایی نمودن طرح تشکیل کمیسیون های اقتصاد مقاومتی در سطح دانشگاه بتوانند ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارائه محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان را کسب کنند.

ارسال نظرات