خبرهای داغ:
اعتماد گفت: بازخوانی واقعه غدیر در شاهرود با عنوان "شمس تابان" اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۱۱۹۹۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

عباس اعتماد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به بازخوانی واقعه غدیر در شاهرود اظهار کرد: این برنامه روز عید غدیر خم 18 شهریور ماه در جوار حرم شهدای گمنام در ارتفاعات شهر شاهرود برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه که با عنوان شمس تابان اجرا می شود از عصر جاهلیت تا بدترین جاهلان امروز را در بر می گیرد که به نمایش درآوردن جنایات داعش و صاحبانشان را به تصویر خواهد کشید.

نویسنده و کارگردان این اثر بیان کرد: نمایش تولد باشکوه حضرت علی(ع) از دل کعبه تا ظهور منجی در این اثر قریب بیش از سه ساعت را شامل می شود.

وی تصریح کرد: در این نمایش میدانی بیش از 300 نفر سیاهی لشکر حضور دارند که صحنه های مختلف را به تصویر می کشند و 15 روز این برنامه تمرین فشرده دارد.

اعتماد ادامه داد: در این برنامه از تعزیه خوانان و هنرمندان شهرستان شاهرود استفاده می شود.

وی با اشاره به اثرگذاری هنر نمایش در اذهان مردم گفت: هنر یک روز اثرگذار در عصر امروز است که باید از آن استفاده شود تا مفاهیم غنی اسلام و وقایع مهم آن را به نسل امروز منتقل کرد.

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود تاکید کرد: در جنگ نرم امروز آنچه نیاز است استفاده از هنر برای تبیین و تعمیق بخشیدن به ارزش های والای انسانی و اسلامی است که انقلاب ما به خاطر آن بوجود آمد و باید از هنر برای گسترش آن در عصر جاهلیت مدرن استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها