مشایخی گفت: عدم انتخاب وزیر علوم ادامه فضای خسته فعلی دانشگاه‌های کشور را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۱۱۹۷۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجوییصادق مشایخی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت گفت: ضمن بیان اهمیت تعیین وزیر آینده علوم برای پیشرفت کشور، گفت: سیاست‌های اشتباه و پرابهام وزارت علوم گذشته، جو غالب دانشجویان و اساتید دلسوز کشور را به سمت بی‌اعتمادی به اقدامات این وزارتخانه برده است.
 

وی ادامه داد: انتظار جامعه علمی این بود که در دولت جدید، رئیس جمهور برای این وزارتخانه یک فکر اساسی کند و فردی به دور از جناح بندی‌ها و بازی‌های سیاسی را که دغدغه وضعیت علمی کشور را داشته باشد انتخاب نماید، اما متاسفانه معرفی وزیر برای این وزارتخانه انجام نشد.

این فعال دانشجویی بیان داشت: آیا دولت همچنان می‌خواهد بدون برنامه در این چهار سال حوزه علمی کشور را پیش ببرد؟ آیا دولت همچنان می‌خواهد به دنبال راه انداختن جریان‌های گذری و پوچ سیاسی و دورشدن از مطالبه‌گری های جامعه دانشگاهی باشد؟ یا اینکه هنوز هم به این نتیجه نرسیده است که چرخ بسیاری از صنایع بالادستی و برنامه‌های بلندمدت کشور با دانشگاه خواهد چرخید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: گذاشتن سرپرست برای وزارت علوم و عدم انتخاب وزیر با توجه به تجربیات گذشته در دولت‌های قبل، قطعا چیزی جز خسارت و عدم اختیار برای اجرای برنامه‌های وزارتخانه نخواهد داشت و فضای ناامیدکننده و ادامه فضای خسته فعلی دانشگاهی کشور را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات