مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج درگز در جلسه امر به معروف:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت: مساله امر به معروف و نهی از منکر یک مساله شخصی و اختصاصی نیست بلکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای واجب و همگانی می‌باشد و همه باید این فریضه را به جا بیاورند.
کد خبر: ۸۹۱۱۹۷۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام عبدالهی در جمع نمایندگان امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های مقاومت بسیج  شهرستان درگز اظهار داشت:  ضمن تبیین واژه های امر به معروف و نهی از منکر گفت: مهمترین مشکل در امر به معروف و نهی از منکر این است که وجوب این واجب و فروعات دین از قبیل نماز و خمس حتی در قشر مذهبی خاص جا نیافتاده است.

وی افزود: متاسفانه اکثر مردم درصدد این هستند که به هر بهانه ای این واجب دینی را از خود سلب مسئولیت کنند در حالی که طبق روایات معصومین علیهما سلام امر به معروف و نهی از منکر همانند سر است نسبت به بدن.

عبدالهی دومین مشکل در امر به معروف و نهی منکر را انتخاب شیوه های بدون تاثیر یا بد تاثیر برشمرد و گفت: آمران و ناهیان باید به تمام ابعاد از جمله حفظ حرمت، مکان ، زمان و دیگر شرایط توجه لازم را داشته باشند و بر این اساس می بایست با استفاده از بهترین روشها این واجب الهی را انجام دهند.

وی گفت: گاهی اوقات نحوه ی امر به معروف غلط خودش تبدیل به یک منکر می شود، لذا آمران باید با الگو قرار دادن شیوه و روش های صحیح که همان اخلاق خوش و صحیح است به امر به معروف و نهی از منکر اقدام نمایند.

حجت الاسلام داود عبدالهی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: باید نهضت زبانی و لسانی برپا گردد، یک نفر یا چند نفر بگویند تاثیر خودش را می گذارد، گرچه شاید سریع تاثر نگذارد، اما فرد را به فکر فرو می برد و نکته ی دیگر اینکه آمران و ناهیان در وظیفه شرعی خود کوتاهی نکرده اند، باید نهضت زبانی را فرهنگ کنیم و البته باید در این نهضت تمام شرایط لحاظ شود.

وی در ادامه گفت: امر به معروف و نهی از منکر قلمرو وسیعی دارد که تمام عرصه ها را شامل می شود و بنا به فرموده مقام معظم رهبری مهمترین آن حوزه ی مسئولان است که مردم از مسئولان کار بخواهند.

وی در پایان افزود: مصادیق وسیع امر به معروف و نهی از منکر در تمام عرصه ها و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و حکومتی است تا آنجا یکی از مهم ترین معروف ها حفط و تقویت نظام است.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها