عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

سیاست‌های اردویی دانش‌آموزان باید تغییر کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ضرورت بازنگری در سیاست‌های اردویی دانش‌آموزان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۱۸۶۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، جبار کوچکی نژاد در خصوص حادثه اتوبوس دانش‌آموزان دختر، اظهار کرد: ساعت 4 صبح امروز اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر که از استان هرمزگان عازم شیراز بودند در حوالی داراب دچار سانحه می‌شود که براثر این حادثه حدود 11 دانش آموز جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: این دانش‌آموزان که عضو سازمان دانش‌آموزی برای اردو از استان خود به شیراز می‌رفتند که این حادثه تلخ رخ داد؛ بعد از حادثه اتوبوس حامل دانش‌آموزان خرم آبادی که جمعی از آنها جان باختند، مجلس جلسه‌ای تشکیل داد و مقرر شد تا برای حفظ جان دانش‌آموزان در اردوها تدابیر لازم اتخاذ شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: چرا اتوبوس حامل دانش‌آموزان باید شب حرکت کند و خواب‌آلودگی راننده باعث وقوع این حادثه شود.

کوچکی‌نژاد ادامه دا:د سازمان دانش‌آموزی می‌تواند اردوها را در استان محل سکونت دانش‌آموزان برگزار کند هم اکنون 16 هزار دانش‌آموز از استان‌های مختلف برای اردوهای سازمان دانش‌آموزی جابجا می‌شوند که نیازی به این جابجایی نیست.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در فصل تابستان جاده‌های کشور شلوغ هستند، از سوی دیگر برخی جاده‌ها امنیت لازم را ندارند و در چنین شرایطی باید در رابطه با سیاست‌های مربوط به اردوی دانش‌آموزان تجدید نظر شود و در داخل هر استان دانش آموزان آموزش‌های لازم را دریافت کنند تا دیگر نیازی به جابه‌جایی آنها نباشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: جابه‌جایی دانش‌آموزان صرفا برای برخی اردوها از جمله راهیان نور یا سفر به مشهد باید انجام شود و در سایر موارد از جمله اردوهای سازمان دانش‌آموزی باید تلاش کرد تا اردوها درون استانی باشد تا دانش‌آموزان را جابه‌جا نکنیم. این موضوع خسارت جانی و مالی را نیز کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار