خبرهای داغ:
خطیب نماز عید قربان دستگرد برخوار:

رسانه های امت اسلامی به جای آخرت گرایی، مردم را به طرف دنیا گرایی سوق می دهند

حجت الاسلام قربانی امام جمعه دستگرد گفت: رسانه های امت اسلامی به جای آخرت گرایی، مردم را به طرف دنیا گرایی سوق می دهند؛ این همان بلیه ای است که از غرب به طرف ما آمده و رهبر معظم انقلاب آن را گوشزد کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۱۸۴۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ حجت الاسلام و المسلمین جمال قربانی در خطبه های نماز عید قربان در آستان امامزاده ادهم (ع) ضمن تبریک عید قربان گفت: ذبح حضرت اسماعیل علیه السلام در چنین روزی آزمون بزرگی برای حضرت ابراهیم (ع) بود زیرا از طرفی حضرت اسماعیل (ع) را خدا در پیری به او عنایت فرموده بود و از طرف دیگر حضرت اسماعیل (ع)‌ برومند شده، رعنا شده، دلربا شده بود و سربریدن او به دست پدر کار سخت و بزرگی بود.
امام جمعه دستگرد در ادامه بیان کرد: حضرت ابراهیم خلیل (ع) وقتی این آزمون را با فرزند خود مطرح کرد و گفت: مامور شدم به چنین تکلیفی، فرزندش به او گفت: آنچه که مامور شدی انجام بده، با کمک خداوند من را از صبر کنندگان خواهی دید.
وی ادامه داد: هنگامی که حضرت ابراهیم خلیل (ع)‌ در این آزمون سرفراز و سربلند بیرون آمد و با تمام وجود مشغول انجام دستور خدا شد، خطاب آمد: ای ابراهیم (ع) قربانی تو به درگاه حق پذیرفته شد و ابراهیم (ع) از تک تک آزمون های الهی سربلند بیرون آمد و سپس خداوند متعال به ابراهیم (ع)‌ مقام امامت بخشید.
قربانی در ادامه با پیوند دادن این حادثه با واقعه عاشورا عنوان کرد: امروز دهم ذی الحجه است؛ روزی که ابراهیم (ع) در آزمونش در برابر خدا سربلند بیرون آمد، درود و سلام می فرستیم به شهید دهم محرم آن بزرگواری که هم خود قربانی راه خدا شد و هم تمام فرزندان و یاران خود را در راه خدا فدا کرد.
این مسئول ضمن اشاره به بیتی از حافظ شیرازی؛ مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ…..چرا که وعده تو دادی و او بجا آورد؛ به تفسیر این بیت پرداخت و افزود: ای ابراهیم خلیل من مرید حسین ابن علی (ع)‌ هستم از من مرنج و ناراحت مباش زیرا تو وعده کردی فرزند به قربانگاه ببری ولی وعده تو را حسین ابن علی (ع) به سرانجام رساند.
امام جمعه شهر دستگرد تشریح کرد: قربانی که به درگاه خدا عرضه می کنید نه گوشتش به خدا می رسد و نه خونش، بنا بر این تقوای قلبی شما به خدا می رسد، این گذشت، ایثار و فداکاری شما که از روی تقوا و اخلاص انجام شده این به خدا می رسد.
وی گفت: قربانی را قربانی نامیدند چون وسیله تقرب بنده به سوی خداست، با دل کندن از مال با تقسیم بین فقرا انسان به خدای عالم تقرب پیدا می کند.
قربانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری (مدظله) در پیام حج امسال خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب به دو بلیه بزرگ در بین امت اسلامی اشاره کرده اند که لازم است به آن ها توجه دو چندان کرد.
این کارشناس مذهبی مادی گرایی را اولین معضل جامعه امروز دانست و افزود: دنیا گرایی و دنیا طلبی مذموم است ولی جادوی مادی گرایی از طرف رسانه ها و ابزارهای پیشرفته دنیا در حال اغوا سازی و تباه سازی جامعه و امت اسلامی است.

وی ضمن انتقاد از رسانه های داخلی گفت: رسانه های امت اسلامی به جای آخرت گرایی، مردم را به طرف دنیا گرایی سوق می دهند؛ این همان بلیه ای است که از غرب به طرف ما آمده و رهبر معظم انقلاب آن را گوشزد کرده است.
قربانی سیاست های نظام سلطه را دومین بلای جوامع اسلامی دانست و تأکید کرد: اجرای سیاست های نظام سلطه در کشور های اسلامی، باعث بی تفاوتی جوامع اسلامی شده است به طوری که به جای این که مسلمانان متحد باشند و با نظام سلطه بجنگند؛ با یکدیگر متحد نبوده و با خود می جنگند.
امام جمعه دستگرد در پایان اظهار کرد: از فعالیت نظام سلطه ایجاد اختلاف و جنگ بین مسلمانان است.

ارسال نظرات