یادداشت/ مراد عنادی
اگر جهان اسلام در سال‌های اخیر گرفتار ناامنی و خشونت‌های بدخیم شده است ریشه بروز و ظهور آن را می‌بایست در سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و منفعت‌جویانه مثلث شوم عبری، عربی و غربی جست‌وجو کرد.
کد خبر: ۸۹۱۱۸۰۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  روزنامه «جام جم» در یادداشتی از مدیرمسئول نوشت:

زخم جنگ‌های داخلی و ناامنی بر پیکره‌ جهان اسلام از انرژی و بالندگی دنیای اسلام در معادلات بین‌المللی کاسته است. این در حالی است که جهان اسلام که در برگیرنده 57 کشور اسلامی و همین‌طور جمعیت مسلمانان در کشورهای غیراسلامی است از ظرفیت‌های فراوان اقتصادی،‌ منابع غنی انرژی و موقعیت‌های ژئو‌پلتیک برخوردار است.

این چالش‌های برخاسته از جاهلیت مدرن که سنتزی از ترفندهای عبری، عربی و غربی است نه‌تنها بیداری اسلامی را منحرف ساختند که به صورت سازمان‌یافته هر روزه با اقدامات تروریستی، تجاوز نظامی و اقدامات نژادپرستانه هزاران مسلمان بیگناه را در یمن، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، نیجریه، سومالی و میانمار به خاک و خون می‌کشند. اگر جهان اسلام در سال‌های اخیر گرفتار ناامنی و خشونت‌های بدخیم شده است ریشه بروز و ظهور آن را می‌بایست در سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و منفعت‌جویانه همین مثلث شوم جست‌وجو کرد. سیاستی که باعث به محاق رفتن موضوع اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین شده است و این درحالی است که رژیم اسرائیل چراغ خاموش به اقدامات خصمانه خود بر ضد فلسطینی‌ها شدت بخشیده و فتنه‌انگیزی در جهان اسلام را شبانه‌روز دنبال می‌کند.

در چنین اتمسفری نه‌تنها دولت‌های اسلامی از واگرایی رنج می‌برند که نماد همگرایی آنها یعنی سازمان همکاری اسلامی بیش از پیش به نهادی بی‌خاصیت و نظاره‌گری بی‌تفاوت تبدیل شده است. امروزه عمق فجایع برخاسته از تجاوزگری آل‌سعود در یمن و خشونت حکومت میانمار علیه مسلمانان بی‌پناه میانماری وجدان بشری را به درد آورده است، اما بجز ایران اسلامی سایر دولت‌های مسلمان یا سکوت کرده یا بی‌تفاوت از کنار این رویدادهای تلخ عبور می‌کنند.

نکته تاسف‌برانگیزتر آن‌که مقامات و رسانه‌های حامی و پرورنده تروریسم از یک سو بر طبل اسلام‌هراسی می‌کوبند و از سوی دیگر خود را پرچمدار مبارزه با تروریسم معرفی می‌کنند؛ بدیهی است در چنین فضای غبارآلودی بر عهده اندیشمندان و علمای دلسوز جهان اسلام است که با روشنگری زمینه کنش فعال دولت‌ها و سازمان‌های اسلامی را برای وحدت و همگرایی دنیای اسلام فراهم آورده و چهره واقعی اسلام راستین را به افکار عمومی جهانی معرفی کنند؛ چرا که وقت اقدام قاطع و کنش‌گری فعال دنیای اسلام علیه مثلث عبری،‌عربی و غربی فرارسیده است تا در سایه چنین کنشی بتوان نقشه‌های مثلث شوم را که با دادن آدرس غلط چنین خسارات عظیمی را متوجه مسلمانان ساخته است، خنثی کرده آنها را نزد افکار عمومی جهان اسلام رسوا کرد.

مراد عنادی

 

ارسال نظرات