محمود کاوه جزو اولین نفراتی بود که در کلاس‌های درسی معروف مقام معظم رهبری در مسجد کرامت شرکت می‌کرد و آقا نیز توجه خاصی به ایشان داشتند؛ مقام معظم رهبری در تعریف مقام والای شهید کاوه می فرمایند:«محمود پیش از انقلاب شاگرد ما بود اما اکنون استاد ما شد».
کد خبر: ۸۹۱۱۷۹۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمود کاوه در سال ۱۳۴۰ در شهر مشهد به دنیا آمد، پدرش از کسبه مشهدی بود اصلیتشان از روستای بیهود توابع شهرستان قاینات در خراسان جنوبی بود؛ محمود در دوران شاهنشاهی مقلد امام خمینی (ره) بود و با علمای بزرگ مشهدی مانند آیت الله سید علی خامنه‌ای و سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد ارتباط داشت.

 محمود در مدرسه‌ راهنمایی‌غزنوی‌، ثبت‌ نام‌ و به‌ ادامه‌ تحصیل‌ مشغول‌ شد، او بعد از اتمام دوره راهنمایی، به کسب علوم دینی در حوزه علمیه پرداخت و مدتی بعد با مشورت مقام معظم رهبری به این نتیجه رسید که اگر با اخذ مدرک پایان دبیرستان وارد حوزه شود، موفق‌تر خواهد بود لذا وارد حوزه شد و مدتی درس طلبگی خواند.

 محمود کاوه جزو اولین نفراتی بود که در کلاس های درسی معروف مقام معظم رهبری در مسجد کرامت شرکت می کرد و آقا نیز توجه خاصی به ایشان داشتند؛ مقام معظم رهبری در تعریف مقام والای شهید کاوه می فرمایند:( محمود پیش از انقلاب شاگرد ما بود اما اکنون استاد ما شد).

با شروع مبارزات و حرکات مبارزاتی با رژیم شاهنشاهی بر اثر شرکت‌ در جلسات‌ علمای‌ مبارز مشهدی‌ همچون‌ شهید هاشمی‌نژاد وشهید کامیاب‌، تفکر مبارزاتی‌ او شکل‌ می‌گیرد و با شروع‌ تظاهرات‌ خیابانی‌در سال‌ 1357 در راهپیمایی‌ها تا مرز شهادت‌ پیش‌ می‌رود.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عضویت‌ در این‌ نهاد مقدس‌ رابرمی‌گزیند و پس‌ از گذراندن‌ دوره‌ی‌ آموزش‌، به‌ عنوان‌ مربی‌ تاکتیک‌ پادگان‌امام‌ رضا (ع) انتخاب‌ می شود.
او پس از گذراندن دوره آموزش چریكی به آموزش نظامی نیروهای سپاه و بسیج پرداخت، پس از آن برای حفاظت از بیت امام خمینی (ره) در یك ماموریت شش ماهه به تهران عازم شد؛ با شروع جنگ تحمیلی به همراه تعدادی از نیروهای خراسان به جبهه‌های جنوب اعزام شد.

محمود که یک نیروی چریکی حرفه ای بود که در اولین فرصت با جلب رضایت فرمانده پادگان با شور و شوقی فراوان به منطقه كردستان كه در آن زمان توسط گروهك ها و عناصر ضدانقلاب دچار مشكلات و آشوب شده بود عزیمت كرد.

 محمود بلافاصله بعد از ورود به کردستان به همراه تعداد دیگری از پاسداران برای آزادسازی به بوکان رفت و پس از مدتی با همان سن و سال کم به عنوان فرمانده انتخاب شد؛ او که در این مدت به عنوان فرمانده نیروهای سپاه سقز، فرمانده گروهان اسکورت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سقز و بعد از آن نیز به دلیل تلاش بسیار زیاد، جدیت و پشتكار، شجاعت و روحیه شجاعت‌طلبی كه داشت در مدت كوتاهی به سمت فرماندهی عملیات سپاه سقز منصوب شد.

 در این زمان با ناباوری همگان همراه تعداد كمی نیرو، عملیات آزاد سازی منطقه مرزی بسطام را با شهامت غیر قابل وصفی طرح ریزی و45 كیلومتر جاده مرزی را طی یك مرحله و در عرض 24 ساعت در قلب منطقه تحت نفوذ ضد انقلاب آزاد نمود موفقیت های محمود باعث شد تا کوموله ها برای سر او جایزه تعیین کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها