خبرهای داغ:
امام جمعه دولت آبادبرخوار:

ایمان به پیامبر اسلام (ص) و دین اسلام مهم ترین ایمان هاست

حجت الاسلام محمودآبادی امام جمعه دولت آباد به تبیین ایمان از منظر آیات و روایت ها پرداخت و یکی از مهم ترین آن ها را؛ ایمان به پیامبر اسلام (ص) و دین اسلام برشمرد.
کد خبر: ۸۹۱۱۷۷۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسین محمودآبادی در جمع نمازگزاران دولت آباد به موضوع ایمان از نظر قرآن و احادیث اشاره کرد و گفت: ایمان یعنی همان اعتقاد قلبی و اولین چیزی که انسان باید به آن اعتقاد داشته باشد، خداوند تبارک و تعالی است.

امام جمعه دولت آباد افزود: خداوند می فرماید: « آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ؛ پیامبر به آنچه از جانب پروردگارش به او نازل شده ایمان دارد و همه مؤمنان به خدا و فرشتگانش و کتاب هایش و پیامبرانش ایمان دارند. میان هیچ یک از پیامبرانش فرقی نمی نهیم. گفتند: شنیدیم و اطاعت کردیم، ای پروردگار ما آمرزش تو را خواستاریم که سرانجام همه به سوی توست.»
وی با بیان این که کسی مومن است که اول به خداوند تبارک و تعالی ایمان داشته باشد، خاطرنشان کرد: این ذکر «لا اله الّا الله» بسیار ثواب دارد، طبق روایت ها کسی که صد مرتبه در روز این ذکر را بگوید عمل خیری بالاتر از آن انجام نداده است.

محمودآبادی افزود: دوّمین چیزی که انسان باید به او ایمان داشته باشد، ایمان به ملائکه خداوند تبارک و تعالی است، خداوند افلاک را خلق کرده، نظام کیهانی، خورشید، ماه، ستارگان، اینها را خداوند تبارک و تعالی خلق کرده است، موجودات مادی با حواس ظاهری ما قابل ادراک است اما برخی از موجودات با حواس پنج گانه ما قابل ادراک نیستند؛ بنا بر این نمی توانیم چون آن ها را نمی بینیم نفی کنیم.

این مسئول ادامه داد: ملائکه خداوند موجوداتی هستند که وجود دارند، مخلوق خدا هستند، تعداد آن ها زیاد و بیش از تعداد ریگ های بیابان است، ملائکه مراتبشان مختلف است و کارگزاران خداوند در عالم هستی هستند، ان ها اعمال انسان را ثبت و ضبط می کنند و از طرف خداوند مأمورند که انسان را حفظ کنند، انسان نیز باید ایمان به ملائکه داشته باشد.
وی افزود: سومین و چهارمین چیزی که انسان باید به آن ایمان داشته باشد، کتب آسمانی و رسولان الهی است؛ کتاب های آسمانی به جز قرآن تحریف شده است و تنها کتاب آسمانی که الآن معتبر است و هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته قرآن مجید است.
امام جمعه دولت آباد پنجمین مورد را ایمان به غیب دانست و گفت: در روایت است که گاهی گوسفندان بدون علت رم می کنند (فرار می کنند) این چوپان تعجب می کند که اتفاقی نیافتاد پس چرا گوسفندان ترسیدند، می فرماید وقتی که خدا برخی از بندگانش را عذاب می کند برخی حیوانات صدای عذاب را می شنوند و فرار کردنشان به خاطر عذاب خداوند است.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در ابتدای سوره بقره می خوانیم که: « بِسمِ الله الرَّحمن الرحیمِ الم ذلکَ الکِتابُ لا رَیبَ فیهِ هُدًی لِلمُتَقینَ الّذینَ یُؤمِنونِ بالغَیبِ »کسانی تقوا دارند که ایمان به غیب داشته باشند؛ یعنی ما نمی توانیم منکر به عالم غیب باشیم.
وی ادامه داد: ششمین مورد ایمان به آخرت است؛ خداوند تبارک و تعالی در سوره بقره آیه ۶۲ می فرماید: « إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَالَّذِینَ هَادُواْ وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ کسانی که ایمان آوردند و کسانی که آیین یهودان و ترسایان و صابئان را برگزیدند، اگر به خدا و روز بازپسین ایمان داشته باشند و کاری شایسته کنند، خدا به آن ها پاداش نیک می دهد و نه بیمناک می شوند و نه محزون.»
محمودآبادی هفتمین مورد را ایمان به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمّد بن عبدالله (ص) برشمرد و گفت: خداوند در سوره تغابن می فرماید: « فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِی أَنزَلْنَا وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ؛ پس به خدا و پیامبرش و این نور که نازل کرده ایم ایمان بیاورید و خدا به کارهایی که می کنید آگاه است ».
این سخنران تاکید کرد: ایمان به آخرین پیامبر و دین اسلام بسیار مهم است، « إنَّ الدّین عِندَالله الاسلام » .
محمودآبادی اظهار کرد: موارد بعدی که ما باید ایمان داشته باشیم، ایمان به واجباتی است که از طرف خداوند تبارک و تعالی آمده؛ ما باید ایمان داشته باشیم به وجوب امر به معروف و نهی از منکر، وجوب نماز و روزه، وجوب خمس و زکات و … همانطور که امام صادق علیه السلام می فرماید: « الأیمان هُوَ اَداء الفرائض و الاجتنابُ الکبائر » ایمان اداء واجبات است، ما باید به همه واجبات عمل کنیم و همۀ محرمات را هم ترک بکنیم. این هم ایمان است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: خداوند به همه ما توفیق بدهد که عامل به این احکام و معارف بشویم.

ارسال نظرات