مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه آذربایجان غربی در گفتگو با بسیج:

نمایش رزمی فرهنگی مکمل اردوهای راهیان نور/ نقش آفرینان خادم الشهدا هستند

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری نمایش رزمی فرهنگی بصیرتی علمداران ولایت، آن را مکمل اردوهای راهیان نور برای ملموس تر شدن تاریخ انقلاب و دفاع مقدس برای جوانان خواند.
کد خبر: ۸۹۱۱۷۵۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

حسنعلی چراغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه این رزمایش چهارمین سال متوالی است برگزار می شود، افزود: مرحله نخست این رزمایش فرهنگی تا پایان شهریور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال در بخش هایی از نمایش نامه این رزمایش تغییراتی داده شده و بخش صدر اسلام، رحلت پیامبر، واقعه عاشورا و پیروزی انقلاب به آن اضافه شده است، از اجرای مرحله دوم آن از دهم مهر ماه سال جاری برای کاروان های راهیان نور دانش آموزی خبر داد.

چراغی با تاکید به اینکه هنر نقش مهمی در تاثیرگذاری وقایع دارد، برگزاری این رزمایش را بستر مهمی برای آشنایی جوانان با تاریخ اسلام، عاشورا و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد.

این مسئول بسیجی اظهارداشت: جوانان با مشاهده چنین نمایشی به صورت ملموس پی به رخدادهای مهم اسلام و انقلاب می برند و در برهه کنونی که دشمن با جنگ نرم درصدد بی تفاوت کردن جوانان است قطعا تاثیر بسزایی در تحول روحی و روانی آن ها خواهد داشت.

چراغی استقبال شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور شمالغرب و مردم آذربایجان غربی را از این نمایش چشمگیر خواند و اضافه کرد: با نظرسنجی هایی که صورت گرفته مردم از آن به عنوان برنامه ای هنری و فرهنگی خوبی در اردوهای راهیان نور نام برده اند.

وی با بیان اینکه یکصد نفر هنرور در این نمایش به ایقای نقش می پردازند، اظهارداشت: همه هنروران از خادم الشهدای راهیان نور هستند که در این نمایش با توجه به منطقه شمالغرب بودن عملیات های این منطقه همچون والفجر2، عملیات بدر که در آن شهید باکری به شهادت رسیدند و بمباران شیمیایی سردشت را به روی صحنه می برند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار