مشاور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی گفت: شهید بابایی با پشت میزنشینی عزت و منزلت خود را بالا نمی‌برد بلکه با اخلاق نیکو دارای منزلت بود، که یکی دیگر از سیره و رفتار وی این بود که از افراد دارای تعهد و تخصص در کنار هم برای انجام عملیات و امور مربوط استفاده می‌کرد.
کد خبر: ۸۹۱۱۷۱۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت‌فروش از همراهان شهید عباس بابایی به همراه همسر خود در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره زندگی این شهید، اظهار کرد: شهید عباس بابایی مسؤولیت معاونت عملیات و ماموریت‌های نیروی هوایی جنگ را برعهده داشته است.

وی درباره آشنایی خود با این شهید،گفت: آشنایی من با عباس بابایی که به تازگی به تهران منتقل شده بودند درحالی‌که خود خلبان فوق پیشرفته اف 14 بودند شبی که من به‌عنوان ستوان در شیفت مقر بودم  برای نخستین‌بار در گردان اف 11 با ایشان ملاقات کردم و بابایی برای آشنایی با ترابری و تانکرها و سوخت‌ها و افراد شاخص با من مشورت می‌کردند که پرسش و پاسخ‌های متعددی بین ما رد و بدل شد، از آنجا بود که آشنایی من با خود شهید به همراه خانواده رقم خورد؛ البته آشنایی خانواده‌ها تقریباً دورادور بود ولی من و شهید برای مدتی باهم همکاری داشتیم.

مشاور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با بیان کردن خاطره‌های بسیاری از شهید بابایی افزود: اگر بخواهم خصوصیات اخلاقی شهید را بازگو کنم باید بگویم هرکسی که مدتی را در کنار شهید می‌گذراند می‌فهمید که شهید بابایی دارای فضائل اخلاقی بسیاری است.

چیت‌فروش با بیان اینکه عباس بابایی همواره رفتاری متواضعانه داشت، اضافه کرد: در سفری که به‌دلیل نامساعد بودن هوا با قطار داشتیم هنگامی که به ایستگاه رسیدیم گردانی با تشریفات بسیار به استقبال‌مان آمده بودند شهید از اجرای این همه تشریفات بسیار عصبانی شدند و سوار مدل پایین‌ترین خودرویی که در آن مکان بود شد او با دارا بودن رفتاری هدفمند و حسی متواضعانه گرفتار غرور شیطانی نمی‌شد.

وی با اشاره به دوران 12 ساله زندگی مشترک شهید با همسرش، گفت: شهید و همسرش زندگی عاشقانه‌ای داشتند، به‌گونه‌ای‌که 8 سال از دوران زندگی شهید در منطقه‌های جنگی بود گاهی حتی ماه‌ها با همسر خود دیدار نداشتند همسرشان هم با نگهداری فرزندان شهید که کوچک بودند و مشکلات مربوط به خود را داشتند در این دوران با حس عاشقانه زندگی می‌کرد.

مشاور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: به گفته خود شهید گاهی همسرم از دوری و رفتار و مشکلات دوری بچه‌ها بسیار کلافه بودند ولی شهید با نشان دادن و ابراز محبت عاشقانه به ایشان خستگی را از تن همسرشان به در می‌کردند.

چیت‌فروش با اعلام اینکه زندگی شهید بابایی اسوه و الگوی بسیار خوبی برای جوانان دم بخت و ولایت‌مدار محسوب می‌شود، افزود: همسر شهید بعد از به شهادت رسیدن مدت 27 سال را از عمر خود با دنباله‌روی کردن از خط و مشی‌های شهید گذراندند و پس از آن با آرزوی وصال معشوق دار فانی را وداع گفتند.

وی تصریح کرد: شهید بابایی با پشت میزنشینی عزت و منزلت خود را بالا نمی‌برد بلکه با اخلاق نیکو دارای منزلت بود، که یکی دیگر از سیره و رفتار وی این بود که از افراد دارای تعهد و تخصص در کنار هم برای انجام عملیات و امور مربوط استفاده می‌کرد.

مشاور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: در این میان افرادی هم بودند که از نظر اعتقادی ضعیف به نظر می‌رسیدند ولی بعد گذشت مدت زمانی از همکاری در کنار شهید تحولاتی در وجودشان ایجاد می‌شد که منوط به تعهد به اعتقادات دینی می‌شد نشست و برخاست در کنار شهید بابایی و آشنا شدن با خصوصیات اخلاقی ایشان هر کسی را متحیر کرده و تحت تأثیر قرار می‌داد؛ به‌گونه‌ای که افراد زیادی بودند که اقرار به این داشتند که در کنار عباس بابایی معنا و مفهوم واقعی اسلام را فهمیدیم.

چیت‌فروش با اشاره به اینکه مبارزه با نفس شهید زبانزد خاص و عام بود، افزود: شهید عباس بابایی حتی از تجملات در ظاهر و خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کردند که جایگاه وی در مسیر انقلاب به‌عنوان سرلشگر بسیجی با تفکری اسلامی است.

وی اظهار کرد: وضع موجود و جنگ میان تفکرات اصول‌گرانه و اصلاح‌طلبانه در گذشته نیز بوده ولی افراد دارای هردوی این تفکرات در کنار شهید بدون هیچ اختلافی با هدفی مشترک برای رسیدن به آن تلاش می‌کردند.

مشاور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان امروز با مشکل تهاجم فرهنگی از طریق فضاهای مجازی و رسانه‌ای جوانان را به تفکرات دوگانه کشاندند و با احاطه مرزهای فرهنگی در حال نابودی تفکرات ناب اسلامی هستند؛ در حالیکه در این راستا روایات بسیاری از ائمه اطهار داریم و می‌توانیم با مراجعه به آن راه درست را از غلط تشخیص دهیم.

چیت‌فروش با اشاره به اینکه شهید بابایی نه با نصیحت و زور بلکه با مدیریتی صحیح پایه‌گذار رفتاری اسلام گونه بود، اضافه کرد: یکی از مواردی که جالب توجه بوده این است که شهید عباس بابایی در زندگی خصوصی با تراشیدن موهای سر و نگاه نکردن در آینه همیشه خودش را در احرام می‌دید و سرانجام در روز عید قربان احرام ناتمام وی تمام شد و به آنچه جست‌وجو می‌کرد رسید و وارد عرفات شده و یکی از حاجیان بزرگ این روز بزرگ شد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه عید سعید قربان روز گرامیداشت شهید عباس بابایی قرار داریم، اضافه کرد: روزی که عباس بابایی فدایی ولایت شد عباسی که خود هزاران فدایی و پیرو داشت، در حالی‌که می‌توانست به همراه همسر و دوستانش به مکه برود و طواف مکه کند ولی استراتژی جهان در آن زمان به نفت و مرزهای نفتی بوده که شهید نجات امنیت مردم را مهم‌ترین وظیفه خود می‌دانست تا با جنگ در جبهه حق به مقام شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات