مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان در جمع کارکنان این ناحیه از پیامبران و اولیای خدا به عنوان اسوه های زندگی بشریت یاد و اظهار کرد: انسان با الگگیری از آن ها اخلاق فدی و اجتماعی را فراگرفته و در رفتار و کردارش به کار می بندند چراکه مون همواره در پی برترین هاست.
کد خبر: ۸۹۱۱۶۲۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیـّد فاضل پیغمبری با استناد به حدیثی از امام محمدباقر(ع) که می فرمایند: سه چیز پشت انسان را می‌شکند؛ مردی که عمل خویش را زیاد شمارد، گناهانش را فراموش کند و به رای خویش خوشنود باشد، گفت: مواردی انسان را از خودسازی و بازسازی سیرت و منش اخلاقی باز می دارد و بار تکبر را در انسان سنگین تر کرده و موجب جهالت فرد و خود برتر بینی وی می شود.

وی افزود: تواضع و فروتنی در امام  محمدباقر(ع) به گونه ای بود که وی با کم ‌اهمیت جلوه دادن اموری چون شأن و مقام و منزلت، سبقت در سلام و ... موجب تکریم دیگران می شد تا با این کار رذایل اخلاقی را از خود دور کرده و با دوری از آن ها، زمینه آراسته شدن به خصلت‌های خوب را فراهم آورد.

حجت الاسلام پیغمبری خاطرنشان کرد: امامان بزرگوار و شاگردانشان وارثان و نگهبانان حقيقی تعليمات پيامبر اکرم(ص) و ناموس و قانون عدالت بودند و به همین خاطر مکتب تربيتی امام باقر(ع) کانون آموزش علم اخلاق و فضيلت های دینی به مردم بود.

وی اضافه کرد: باید مسئولان، جوانان و رهروان راه حقیقت فضائل اخلاقی و دینی این امام را الگو و مبنای کار و زندگی خود قرار دهند تا موجب فراهم شدن زمینه خودسازی و بازسازی سیرت و منش اخلاقی در سطح جامعه شوند.

 

ارسال نظرات